A Magyar Államkincstár (MÁK) által közzétett utalási időpontok: november 12-én (szerda) és december 2-án (kedd) lesznek esedékesek — ezeket a dátumokat a nyugdíjasoknak érdemes megjegyezni. Az értesülések szerint nem csupán az utalás napja lesz előrehozott vagy eltérő, hanem emellett külön – kiegészítő juttatás vagy nyugdíjkorrekció is várható lehet, hogy enyhítse az emelkedő megélhetési költségek hatását. A hír rámutat arra is, hogy az idősek számára az infláció, a rezsiköltségek növekedése és az élelmiszerárak emelkedése miatt különösen fontos, hogy a kifizetések kiszámíthatóak és időben történjenek.
Mit jelenthet ez a gyakorlatban? MUTATJUK!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Szomorúan kell bejelentenem, hogy a 308 SW-vel kapcsolatos technikai problémáim továbbra is fennállnak. A riasztó továbbra is véletlenszerűen megszólal, és a tolatókamera továbbra is problémákat okoz.
Szerencsére azonban semmi sem rontotta el a vezetési élményt. Régóta szkeptikus voltam azzal kapcsolatban, hogy mennyire jó lehet egy plug-in hibrid autó, különösen azzal kapcsolatban, hogy az akkumulátorok és az elektromos motorok által okozott plusz súly hogyan befolyásolja a dinamikus képességeit.
1,6 literes, négyhengeres benzinmotorjával, 110 lóerős villanymotorjával és 12,5 kWh-s akkumulátorával ez a Peugeot 1659 kg-ot nyom. Ez körülbelül 300 kg-mal nehezebb, mint a legkönnyebb változat, az 1,2 literes turbós benzinmotor, így azt gondolhatnánk, hogy a PHEV gyengébb a vezetési élmény tekintetében. De nem így van. Sőt, nagyon élvezem a vezetést.
Ha elkerülöd, hogy a furcsa formájú kormánykerékhez üsd a lábad, az alacsony vezetési pozíció ideális egy kis földúton való száguldáshoz. A hajtáslánc energikus érzetet nyújt gyorsításkor, ami szépen átalakul belső égésű motoros teljesítménybe, amint felgyorsultál.
Annak ellenére, hogy 270 mm-rel hosszabb, mint ferdehátú megfelelője, a kombi továbbra is fürge vezethetőséget és szépen kanyarodik.
Steve Cropley-val és a hozzá szorosan kapcsolódó Vauxhall Astra ferdehátújával ellentétben azonban én még mindig nem jutok el a hivatalos 68 kilométeres hatótávolság közelébe sem, tisztán elektromos hajtás mellett.
Talán egy kicsit elnézőbbnek kellene lennem, tekintve a mostanában uralkodó fagyos időt, de végső soron az, hogy a hivatalosan hirdetett értéknek még a felét sem tudjuk megközelíteni, elfogadhatatlan, és megakadályozza, hogy a legtöbbet hozd ki egy valóban gazdaságos családi autóból.