Az uniós döntéshozók már arról tárgyalnak, hogy az idősebb korosztály akár rendszeres elméleti és gyakorlati vizsgára is kötelezhetők lesznek. Magyarországon most így néz ki a rendszer: 70 fölött kétévente kell orvoshoz menni – de ha az EU rábólint az új szabályokra, ez már nem lesz elég. Új tesztek, új eljárások, új kötelezettségek… és mindez azzal az indokkal, hogy csökkentsék a balesetek számát. A Parlament és az Európai Tanács már tárgyalja a javaslatot, így könnyen lehet, hogy már a következő években elindul a szigorítás hulláma.
AMI JÖN: VIZSGA, TESZT, KONTROLL! ERRE LEHET SZÁMÍTANI:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az olcsóbb felszereltségi szintek a régi rendszer 7,0 vagy 8,0 hüvelykes változatát kapják. A versenytársaknál a legolcsóbb modellben gyakran csak egy telefontartó található, ami jó dolog lett volna az Aygo X belépőárának csökkentése érdekében.
A csúcskategóriás tesztautónkban a Toyota új rendszere volt, és legalább ezt végre sikerült megoldaniuk. Elég reszponzív, a kezelőfelület modernnek tűnik, egyszerű és könnyen érthető, nagy gombokkal és nem túl sok menüszinttel. A beépített navigáció nem übereli a Google Térképet a forgalmi késések becslésében, de egyébként jól működik.
Az Apple CarPlay és az Android Auto vezeték nélkül érhető el, és egy fizikai gombbal lehet váltani az okostelefon tükrözése és a natív rendszer között. Nullaról 100 km/órára 16,7 másodperc alatt. Ez nem egy 1962-es közúti teszt. Ez egy 2022-es. Amikor a turbófeltöltős versenytársak 10,0 másodperc alatt teljesítik ezt, míg sok átlagos autó ugyanezt nyolc másodperc alatt teszi meg, az elfogadhatatlanul lassú.
A Toyota által állított érték 14,9 másodperc, és talán eggyel is jobb, ha több kilométert tesznek meg az autóval, hogy fellazítsák a motort és a sebességváltót (tesztautónknak csak körülbelül 480 kilométere volt az óráján), akkor talán közel is lehet ehhez. Ez azonban még mindig lassabb, mint a legtöbb riválisé, ahogy a sebességfokozatban nyújtott teljesítmény is. A Toyota Aygo X 29,2 másodperces 48 km/h-s gyorsulási ideje negyedik sebességfokozatban pontosan megegyezik a régi Aygóéval, és lassabb, mint az 1,2 literes Hyundai i10 -é.
Az 1,0 literes, háromhengeres motornak nincs elég nyomatéka az alsó fordulatszámon, és elég magas fordulatszámra van szüksége ahhoz, hogy lefulladás nélkül beinduljon. Az sem segít, hogy a kuplung meglehetősen homályos és magas a harapópontja.
