A járművön tizenkilenc ember utazott, mindenki le tudott szállni – közölte az Országos Katasztrófavédelmi Igazgatóság. Az esethez rekordgyorsasággal vonult ki a tűzoltók, és időben el is oltották a lángokat, azonban a jármű szinte teljesen kiégett. MUTATJUK MI TÖRTÉNT!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Alapjaiban az EC40 lényegében megegyezik az EX40-nel, ami azt jelenti, hogy vezetési élménye is nagyon hasonló. Választható a hátsókerék-hajtású Single Motor és a négykerék-hajtású Twin Motor változat is, utóbbi pedig a Twin Motor Performance kivitelben elképesztő, 436 lóerős teljesítményt kínál, ami valóban sportautós tempót jelent.
A 0-62 mph (0-100 km/h) gyorsulás 4,7 másodperc (a Twin Motor Performance esetében 4,6 másodperc), ami már önmagában is elég fürge idő, de az EC40 akár még gyorsabbnak is tűnik. Ennek oka részben az azonnali nyomatékleadás, amit az elektromos motorok biztosítanak – és amit itt nem „lágyítottak” meg, mint sok más EV-nél –, de az is, hogy ez a teljesítmény egy ilyen külsőhöz képest meglepően intenzív.
Ha valami visszafogottabbra vágysz, akkor a Single Motor modellek pont megfelelőek lesznek, bár akár 235, akár 249 lóerős változatban is elérhetőek, egyik sem nevezhető lassúnak. Az első könnyebb, 69 kWh-s akkumulátorral, míg a második erősebb motorral próbálja ellensúlyozni a nehezebb, 78 kWh-s akkumulátorát. Ez magyarázza, hogy mindkettő 7,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 62 mph-re. A valóságban a Single Motor modell bőven elég gyors a legtöbb helyzetben, szépen elindul a lámpánál, és autópályán is van elegendő gyorsulása a biztonságos előzéshez.
Az EX40-hez hasonlóan az EC40 is a svéd márka Compact Modular Architecture (CMA) platformjára épül, amely elöl MacPherson rugóstagos, hátul pedig többlengőkaros felfüggesztést alkalmaz. Ennek eredményeként a Volvo meglepően magabiztosan és kiegyensúlyozottan viselkedik a kanyarokban, még ha nem is éri el a közeli rokonságban álló Polestar 2 dinamikus élményét. Összességében meglepően fürge teljesítményt nyújt egy ekkora, magas SUV-hoz képest.
Pozitívumként említhető, hogy a kormányzás jól súlyozott és kellemesen közvetlen, miközben a jól beállított futómű és a megfelelő tapadás magabiztosságot ad egy kanyargós, kisebb útvonalon való haladáshoz. Az EC40 jó egyensúlyt teremt a stabilitás és a kényelem között, és bár időnként meglepődhet az egyenetlen, kátyús városi utcákon, a Volvo kellemes társ a mindennapokban. Legjobban a kisebb, 19 colos kerekekkel teljesít, amelyek jobban kezelik a rossz útviszonyokat, mint a nagyobb, 20 colos felnik.
A Volvo kimagasló zajcsillapítást nyújt bármelyik kerékméretet is választod, hiszen a szél-, út- és futóműzaj egyaránt jól kordában van tartva. Ha ehhez hozzávesszük a vezetői pozíció uralkodó jellegét és a kiváló üléseket, az EC40 remek társ egy hosszabb utazáshoz is.