Magyar Péter bement a székesfehérvári kórházba

A politikus a látogatás utáni sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy bakté/iumfertőzés miatt továbbra sem iható a víz a kórházban. Magyar elmondása szerint július 26-án mutattak ki baktér/umfer/őzést a kórházban, név szerint a Pseudomonas aeruginosa baktériumot. Erről a kórházigazgató azt mondta Magyarnak, hogy bőrfertőzést okoz, és súlyos megbetegedést jelenthet a bak/érium a csecsemők számára.

„Megdöbbentő hogy ha van egy ilyen rendkívüli helyzet, hogyhogy nem tájékoztatnak megfelelően. Mai napig senki nem írta ki, hogy itt milyen baktériumot találtak” – mondta Magyar.

Forrás: MSN / FB

Ez is érdekelhet:

A Renault Clio negyedik generációja (Mk4) már a 2013-as tesztjeink során is elnyerte a tetszésünket azzal, hogy sikeresen ötvözte a kényelmes, lágy futású felfüggesztést az élvezetes és szórakoztató vezetési élménnyel. Ez a modell valahogy nagyon jól egyensúlyozott a komfort és a dinamika között – egy olyan kisautóról volt szó, ami nemcsak praktikus, de örömteli is volt vezetni. Azonban, amikor megérkezett az ötödik generáció (Mk5), egyértelműen érzékelhető volt a változás. A gyártó úgy döntött, hogy egy érettebb, komolyabb karaktert ad az autónak, ami egy kicsit a korábbi kényelmes rugózási élmény rovására ment.

Szerencsére a Renault idővel tovább finomította az új modell felfüggesztését, és sokat javítottak azon a problémán, hogy az autó túlzottan élesen reagált az úthibákra – különösen a kisebb kátyúk és éles peremek esetén volt ez zavaró. Mostanra azonban a futómű úgy lett hangolva, hogy ezek kevésbé zavaróak, és az autó általános viselkedése megmaradt kellemesnek a legtöbb útfelületen. A csillapítás tehát továbbra is kifinomult, és a másodlagos rugózási komfort, vagyis az apróbb útegyenetlenségek kezelése, még mindig elég jó szintet képvisel.

Mindezek ellenére az új Clio már nem tudja teljesen hozni azt a magas szintű úthibakezelési képességet, amit például a Volkswagen Polo nyújt – főleg a durvább útfelületeken érződik némi hátrány. Ennek ellenére, az autó még mindig kényelmesebb, mint sok más kisautó ebben a kategóriában, így akinek fontos a komfort, az továbbra is jól járhat vele.

A belső tér hangszigetelése meglepően jó, bár nem teljesen tökéletes. Az egyliteres motor például autópálya-tempónál is kellően halk ahhoz, hogy ne legyen zavaró vagy fárasztó hosszabb utak során. A szélzaj szintén jól kontrollált, és leginkább csak az útburkolat felől érkező gördülési zajok tudják néha elvonni a figyelmet – de ezek is ritkán és csak bizonyos típusú útfelületeken jellemzőek.

A felfüggesztés nemcsak oldalirányban – vagyis a kanyarodás közben fellépő dőlésnél – teljesít jól, hanem előre-hátra mozgásban is, tehát gyors gyorsítás vagy intenzív fékezés közben is stabil marad az autó. Az autópályás tempónál sem érezni bizonytalanságot, a Clio szépen megőrzi az irányt és a nyugodt viselkedést. Ebből is látszik, hogy az új Clio olyan tulajdonságokat hozott, amiket inkább a nagyobb autóknál szoktunk elvárni. Igaz, ezzel együtt valamennyit elveszített abból a régi, könnyed bájából, de cserébe olyan tulajdonságokat kapott, amiket a mindennapi használat során sokkal jobban lehet értékelni: komfortot, stabilitást és magabiztosságot.

A mai korszakban, amikor az elektronikus menetstabilizáló rendszerek állandóan működnek, és a gyártók mindenáron a maximális tapadást próbálják elérni, sok kisautó – köztük a Clio is – egy kicsit elveszíti azt a vezetési élményt, amit egy szenvedélyes sofőr kereshet. Ugyanakkor a legtöbb átlagos sofőr számára ezek az autók – így az új Clio is – bőségesen nyújtanak biztonságot, megbízhatóságot és hatékonyságot, különösen a hétköznapi közlekedés során.

A Clio kormányzása és mozgékonysága kezdetben talán meglepően élénknek tűnik. Még a szerényebb, 16 colos kerekekkel és nedves útfelületen is ügyesen fordul, határozott a viselkedése, és jól kontrollálja a karosszéria mozgását a kanyarokban, még nagy oldalirányú terhelés mellett is. A tapadás elég erős ahhoz, hogy a motor nyomatékát kihasználva lendületesen ki lehessen gyorsítani a kanyarokból, anélkül, hogy a menetstabilizáló rendszer állandóan közbeavatkozna.

Ha az ESP (elektronikus stabilitáskontroll) mégis működésbe lép, azt határozottan teszi – talán túlzottan is. De még így is, aki szeret vezetni, annak az új Clio az egyik legérdekesebb és legélvezetesebb autó lehet a kategóriában. Nem hozza vissza teljesen a régi, játékos francia kisautók világát, de nem is akarja – helyette egy érettebb, komolyabb, mégis lendületes autót kínál, amely a hétköznapokban is jól használható és élvezhető.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük