Hétfőn aztán megérkezett az újabb csapás: egy friss ciklon, ami rekordmennyiségű esőt zúdított ránk. A Nagykanizsa–Veszprém–Balassagyarmat sávban egyetlen nap alatt több helyen 30 milliméternél is több eső esett, és mire a 48 óra letelt, az Északi-középhegység egyes pontjain a csapadékmennyiség elérte a 60 millimétert.
A Sajón mindeközben vészjósló emelkedés indult be: Sajópüspökinél már harmadfokú készültségre készülnek, a vízszint óráról órára kúszik felfelé. A helyiek tehetetlenül figyelik, ahogy a folyó eléri a település határát.
ITT MÁR TÖRTÉNELMI MAGASÁGOKBAN A VÍZSZINT!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Úgy tűnik, a Kia Motors állandó státusszal rendelkezik, mint a világ egyik leggyorsabban növekvő autógyártója, és kétségtelen, hogy az új Kia Rio bevezetése csak segíteni fogja a Kiát a további terjeszkedésben és növekedésben.
Miután 2010-ben áttörte az évi kétmillió eladott darabos határt, a cég eladásai továbbra is egyre gyorsabban emelkednek, a Kia Cee’d , a Kia Picanto , a Kia Sportage és a koreai cég első hibrid modellje, a Kia Niro mind megerősítik a Kia pozícióját. Hét évvel ezelőtt a Kia még küzdött a jelentős európai növekedésért, és ezt a generációs Kia Riót ennek kihasználására tervezték.
Egyedibb elődeivel ellentétben ez az új ötajtós szupermini (háromajtós változatban is kapható) vonzó stílust és kézzelfogható minőséget kínál, valamint a Kia tipikus márkaértékét – vagy legalábbis ezt állítja a gyártója. Hamarosan elmagyarázzuk, mennyi tartalom áll ezek mögött az állítások mögött.
A Kia már most igazi sikert arathat a Rio esetében. Az 1,1 literes, háromhengeres motorral szerelt , 74 lóerős, belépő szintű turbódízel Rio a világ leggazdaságosabb belső égésű motorral szerelt sorozatgyártású autói közé tartozik, vegyes ciklusban 88,3 mpg-os fogyasztásával – ismét ezt mondják.
A motorválaszték többi részét kevésbé figyelemfelkeltő erőforrások alkotják, a belépő szintű 1,25 literes, 84 lóerős benzinmotortól kezdve a Kia Rio 1,4 literes, 107 lóerős benzinmotorján át egészen egy 1,4 literes, 89 lóerős CRDI turbódízelig. Amikor egy autó vadonatúj, még ha egy ferdehátú, főzőkarosszériás autóról van is szó, gyakori, hogy magára vonja a figyelmet a benzinkutaknál és a forgalomban.
Észrevehető, hogy a többi közlekedő kíméli az autót a figyelmükkel. Néhány autó azonban immunis az ilyen bánásmódra, és a Kia Rio is közéjük tartozik , ami sajnálatos, mert a legtöbb tesztelőnk szemében nagyon rendezett stílussal, néhány ügyes részlettel és vonzó arányokkal rendelkezik. De túlságosan jellegzetes? Nyilvánvalóan nem.
