Meghalt Bay Éva

Most derül ki, pontosan kiről van szó: Bay Éva, az elismert orvos és műgyűjtő, Kiskunhalas díszpolgára, életének 87. évében hunyt el. Erdélyből indult, de sorsa szorosan összefonódott a magyar művészet egyik legfontosabb irányzatával. Több mint fél évszázadon át dolgozott azon, hogy a nagybányai festészet értékei ne merüljenek feledésbe. Férjével együtt az 1950-es évek végétől kezdve építettek fel egy páratlan gyűjteményt — csendben, következetesen, minden feltűnés nélkül.
Az örökség, amely örökre itt marad:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Az ilyen kompakt SUV-ok között egyfajta szakadék tátong a jól megtervezett belső terű modellek – amelyek kicsit több utasteret biztosítanak, mint amire a kompakt külső arányok alapján számítani lehetne – és azok között, ahol minden kissé összezsúfoltnak érződik. A Tonale sajnos az utóbbi táborba tartozik.

A volán mögé ülni olyan érzés, mintha magasabb, behajlított lábú vezetési pozíciót vennénk fel, mint a nagyobb Stelvióban – és a fejtér elöl kissé szűk, a mérőszalagunk szerint mindössze 950 mm a fejtér az üléspárna felett, míg a kategóriaátlag valahol 1000 és 1050 mm között van. A hátsó sorban ülők hasonlóan teljesítenek (a 890 mm-es hátsó fejtér ismét körülbelül 10%-kal elmarad a kategóriaátlagtól). Bár a hátsó lábtér valamivel versenyképesebb a kategóriájában, máris kialakult az az érzés, hogy ez az autó kevesebb helyet kínál, mint amennyit valójában kellene. A csomagtartóban eközben tágasabb a hely, mint a szélesebb utastérben – de csak akkor, ha az elsőkerék-meghajtású mild-hybrid modellt választjuk, amely 500 literes teret kínál az ablakvonal alatt. A PHEV-ben ez a szám alig 400 literre csökken, nem utolsósorban azért, mert a padló alatti tárolóhely nagy része elveszik (bár a raktérben nincs olyan dudor, amellyel meg kellene küzdeni, így a nagyobb rakományok is könnyen szállíthatók).

Elöl a kezelőszervek elrendezése egyszerű és meglehetősen ismerős. Az Alfa védjegyévé vált műszerfal egy teljesen digitális kijelző előtt helyezkedik el, de máshol nagy és tapintható alumínium sebességváltó fülek és az Alfa fizikai „DNA” vezetési módválasztó tárcsája szolgálnak elsődleges kapcsolódási pontként. A fűtés és a szellőzés kezelőszervei is állandó, fizikaiak. Más szóval, rengeteg lehetőség kínálkozik arra, hogy az Alfa tapintható anyagokkal vonzóvá tegye ezt az autót.

Az utastér újításai a „pislogva is lemaradsz róla” típusúak. Az ülésekhez egy vagány, bordázott kárpitozás is rendelhető, találóan Cannelloni névre keresztelve; a vaskos fizikai sebességváltó kar helyét egy kevésbé tolakodó forgóválasztó kapta.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük