Márkus Imre 1954-ben született Sárváron, majd 1972-ben Szombathelyen érettségizett, később géplakatosi képesítést szerzett. Karrierjét a MÁV szombathelyi járműjavítójában kezdte, ahol lakatosként és dízelmozdony-szerelőként, majd munkaügyi ügyintézőként is dolgozott. MUTATJUK MIBEN HALT MEG!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Négy felszereltségi szint közül lehet választani: Visia, Acenta, N-Connecta és Tekna. A szériafelszereltség igen bőséges, tartalmaz guminyomás-ellenőrző rendszert, 5 colos TFT kijelzőt, Bluetooth- és USB-csatlakozást, légkondicionálót, elektromos ablakokat, tempomatot és elektromos tükröket.
A Pulsar a negyedik olyan új modell a Nissan kínálatában – a Qashqai, X-Trail és az Infiniti Q50 után –, amely megkapta az „Active Trace Control” nevű futóműtechnológiát.
Ez a rendszer a Nissan elektronikus menetstabilizáló rendszerének (VDC – Vehicle Dynamic Control) továbbfejlesztett változata, amely elvileg az alulkormányzottság mérséklésére szolgál nyomatékelosztással. Ugyanakkor az „elektronikus differenciálzárként” való leírása félrevezető lenne, mert nem így működik.
A hagyományos ESP-rendszerek főként arra vannak optimalizálva, hogy váratlan túlkormányzottság esetén fékezéssel beavatkozzanak, ha az autó oldalirányú elfordulása (yaw rate) túllépi a kormányzási szög alapján várhatót.
Az Active Trace Control ezzel szemben akkor avatkozik be, ha a jármű nem fordul el eléggé – tehát alulkormányzott –, és a rendszer ekkor az ívbelső kerekek enyhe fékezésével segít visszaterelni az autót az ideális ívre.
A VDC alá tartozó „Anti-Slip Regulation” (kipörgésgátló) pedig megakadályozza, hogy kanyar közben túlságosan megugorjon a gázreakció, így az ATC beavatkozása finom és szinte észrevétlen marad – pont akkor segít, amikor a tapadás váratlanul csökken, és a vezető pontosan oda szeretné irányítani az autót, ahová kormányoz.
Ez egy tágas, méret feletti ferdehátú, amelyben inkább azon ámuldozol, mekkora tér van a térdeid és az előtted lévő ülés között, mintsem hogy a szűkös helyet méregetnéd.
Hasonló (bár nem ennyire meglepő) a helyzet a fejtérrel is – a tetővonal csak a legmagasabb utasokat zavarhatja. Tesztvezetés közben ez nem tűnik különösebben fontosnak, hiszen szinte minden rivális képes négy felnőttet elvinni kényelmesen – de ha egy teljes értékű családdal töltöd meg az autót, minden plusz centiméter számít.
Ugyanakkor elöl, a vezetőülésben ülve könnyebb elképzelni, hogy a Pulsar vetélytársai inkább keltik a kényelem érzetét. Funkcionálisan egyébként nincs vele gond: minden kezelőszerv könnyen elérhető, a kormány állítható, a műszeregység jól olvasható, a Nissan jól ismert multimédiás rendszere átlátható, és még az indító gomb is logikus helyen található.