Minden 50 év feletti megkapja a behívót!

A vast/gbélr/kszűrés eddig csak meghatározott korcsoportok számára volt elérhető, mostantól azonban minden 50–70 év közötti személy számára meghívót küldenek. A szűrés két lépésből áll: először egy szé/letvé/tesztet kell elvégezni, majd ha az eredmény eltérést mutat, kol/noszk/piás vizsgálatra kerül sor. A cél az, hogy a da/ana/os megbetegedéseket korai stádiumban felismerjék, amikor a kezelés eredményesebb. Miért fontos a szűrés?

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Jaguar kormányzása pontos, és van elég tapadás is. A Dynamic mód megváltoztatja a kormányzás súlyosságát, a gázreakciót és az automata váltó váltási mintázatát, ráadásul pirosra változtatja a műszereket. Ahogy várható, az XE kifinomult és kényelmes autó, a Sport felfüggesztés gyorsan elveszíti alacsony sebességnél mutatott merevségét, és jól elnyeli az úthibákat, hullámzásokat. A fékek is említést érdemelnek, mert határozottan rá lehet lépni a pedálra, és jó a visszajelzés.

A hátsókerék-meghajtású változat mindig stabilan áll az úton, de egyértelműen érzed, hogy az autót hátulról tolja a hajtás, elöl pedig irányítod – vagyis remek az egyensúly. Ez teszi az XE-t még különlegesebbé, ha gyorsítasz.

Az összkerékhajtású XE modellek magabiztosabbak, segítenek növelni a vezető biztonságérzetét kedvezőtlen körülmények között. Ugyanakkor még így is a hátsó tengely hajtása dominál. A legtöbb brit vásárló számára viszont a csökkentett fogyasztás miatt nincs szükség az összkerékhajtásra – az alapmodell nem szenved tapadás hiányában, és egy jó téli gumi is hasonló hatású.

Akárhogy is, az XE dinamikus képességei egyre hangsúlyosabbá válnak, ahogy a motorpalettán feljebb lépsz, a legerősebb P300 modell már a nagy teljesítményű kategóriába tartozik.

A könnyű, 2.0 literes benzinmotor a motorháztető alatt olyan élénken reagál a kormányzásra, mint bármelyik általunk vezetett autó. A kormányzás viszonylag nehéz, de nagyon pontos. Elég gyors ahhoz, hogy lépést tartson a futómű reagálásával, és jó tapadást kínál.

Bár az XE kissé dől kanyarban, ez a ruganyos beállítás azt jelenti, hogy a tesztpályán kívül, az utcán olyan utazási komfortot nyújt, amit olyan riválisok, mint az Alfa Giulia vagy az A4 nem tudnak megközelíteni.

Az alapfelszereltség része a nyolcfokozatú automata váltó, amely nagyon jó, sima váltásokkal teljes automata módban. Manuális módban gyorsak a váltások, de nem teljesen azonnaliak, ahogy ideálisan szeretnénk, bár a fém kormányváltó füleket élvezet használni. Nem annyira hatékony, mint egy sport váltó, de érzékenyebb, mint az Alfa hasonló nyolcfokozatú automata váltója. A kényelem növeli az XE nyugtató jellegét, ugyanakkor az automata elég fürge ahhoz, hogy az agresszívabb vezetési stílushoz is megfeleljen.

Minden XE modell simán és kifinomultan fut, amit részben az is segít, hogy a kompakt prémium szegmens könnyebb végén van, 1651 kg-mal. Akár a 18 colos alap, a 19 colos HSE, vagy az opcionális 20 colos kerekeket választod, az XE leginkább kemény, de mégis engedékeny futóművel írható le, és pont úgy érzed, ahogy egy kis sportos Jaguar szedán esetén elvárnád.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük