Nyugdíjasokat állítanának ismét munkába!

A jelenlegi gazdasági aktivitás még messze van ettől a céltól, de a nyugdíjasok bevonása kulcsfontosságú lehet a fejlődés szempontjából. A nyári időszakban soha nem látott mértékben léptek munkába a nyugdíjasok, júliusban több mint százezer idős aktív munkavállalót tartottak számon. Azonban augusztusra már jelentősen visszaesett ez a szám, a KSH adatai szerint 60 ezernél kevesebben dolgoztak nyugdíj mellett.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Ha valakiben kétségek merültek volna fel azzal kapcsolatban, hogy a W12-es motorból négy henger elhagyásával vajon nem veszik-e el valami lényeges a Continental karakteréből, azokat a kétségeket éppolyan gyorsan eloszlatja a gázpedál teljes lenyomása, mint ahogy az autó kilő a helyéről. A gyári adatok szerint az 500 lóerős V8-as motor 4,8 másodperc alatt gyorsítja fel a Continentalt 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 303 km/h-t. Ráadásul a fogyasztása is meglepően kedvező: a vegyes ciklus szerint 8,8 liter/100 km (azaz kb. 26,7 mpg), szemben a W12-es változat 13,8 literes (kb. 17,1 mpg) átlagával.

A mi véleményünk szerint, hacsak valaki nem kifejezetten a W12-es motor technikai különlegessége iránt rajong, semmi indoka nincs, hogy a V8-as kivitel helyett döntsön. A takarékosság, az alacsonyabb fenntartási költségek és a csekélyebb tömeg mind a nyolchengeres mellett szólnak. A legújabb Continental generáció a korábbihoz képest 65 kilogrammal könnyebb lett, többek között a könnyített üléseknek köszönhetően. Emellett az autó aerodinamikai ellenállását és felhajtóerejét is csökkentették – ami nem csupán technikai bravúr, hanem elengedhetetlen lépés egy olyan autónál, amely képes közel 200 mérföld/órás (több mint 320 km/h) sebességgel haladni. Ez sokkal lényegesebb, mint egy hagyományos, elektronikusan korlátozott 250 km/h-s autó esetében.

Az effajta diéta persze nem teszi a Continentalt olcsón fenntartható autóvá – de az autó tulajdonosai valószínűleg ezt a kérdést nem is tekintik elsődleges szempontnak. Amikor a W12-es modellt teszteltük, a 15 mérföld/gallon (kb. 15,7 l/100 km) alatti átlagfogyasztás valóban nem tűnt túl biztatónak. Ugyanakkor, ha ezt összevetjük a Continental Grand Tourer legendás megbízhatóságával és kimagasló műszaki precizitásával, akkor ez a többletfogyasztás tulajdonképpen elfogadható kompromisszumnak tűnik.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük