Súlyos, ami kiderült Ferenc pápa utolsó perceiről!

Miután a szentatya romló egészségügyi állapota közismert volt, az utóbbi hónapokban pedig masszív betegség támadta meg, a világ közvéleménye ennek tudta be Ferenc pápa halálának okát. Csakhogy az olasz hírügynökség friss jelentése szerint egészen más történt.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A hagyományos hibrid hajtás egy 1,2 literes, háromhengeres benzinmotort kombinál két villanymotorral – az egyik segíti a hajtást, míg a másik indítómotorként és generátorként szolgál – összesen 197 lóerős teljesítménnyel.
Nagyon feltűnő a valóságban, különösen az Atelier Alpine felszereltséghez tartozó 21 colos kerekekkel.
A plug-in hibrid ugyanúgy egy 1,2 literes, háromhengeres benzines motort használ, ám három villanymotorral kiegészítve, így az összteljesítmény 296 lóerő.
Külső megjelenésében a Rafale markáns és figyelemfelkeltő jelenség az utakon – már amennyire egy tömegpiacos családi SUV ki tud tűnni. Ellentétben a Renault új elektromos modelljeivel, a Rafale nem nosztalgikus, retró hangulatot idéz, hanem letisztultabb, modernista stílust követ, a legújabb Mégane és Scénic modellek vonalát.
A Rafale meglepően nagy autó, alig kisebb, mint egy Hyundai Santa Fe, és 2740 mm-es tengelytávjával a szegmens egyik leghosszabbját kínálja – ezzel növeli a használhatóságot és a célközönséget is bővíti, akár a konzervatívabb formájú versenytársak rovására.
A hátsó üléssor minden irányban tágas, a csomagtér – bár a lejtős hátsó ajtó némileg korlátozza – sík padlójú, szögletes kialakítású, és továbbra is jól használható: 535 literes, ami mindössze egy doboz tejjel kevesebb, mint a Peugeot 408-é. Érdemes megjegyezni, hogy a plug-in hibrid verziónál is ugyanez a csomagtér áll rendelkezésre.
A csúcsfelszereltségű modellek ára eléri az 50 ezer fontot, de a belső tér nem igazán éri el ezt az értékérzetet.

A sportos formai megoldások hátrányaként némileg csökken a hátrafelé való kilátás, de ezt jól ellensúlyozza a hatékony tolatókamera.
A belső tér igyekszik prémium hatást kelteni – a műszerfal pala-hatású borítást, Alcantara (60%-ban újrahasznosított) és bőr kárpitozást kapott –, de összességében kissé sötét és komor hangulatú. A fényes fekete műanyag használata és a visszafogott trikolor varrás nem sokat dob az összképen.
A fizikai kapcsolók továbbra is bőséggel megtalálhatók, jó tapintásúak és könnyen elérhetők. A vastag karimájú, négyzetes formájú kormánykerék ismerős audio- és tempomatgombokat, valamint reszponzív haptikus paneleket kapott – minden pont ott van, ahol lennie kell.
A Renault az utóbbi időben jól teljesít a vezetéstámogató rendszerek (ADAS) és az infotainment terén: a Rafale képernyője nem kapott túl sok funkciót, ami jó hír. A klímavezérlés könnyen kezelhető egy kapcsolósoron keresztül, és van egy külön gomb a vezető oldalán, amivel aktiválhatók az elmentett ADAS beállítások – így nem kell útközben babrálni a zavaró figyelmeztetésekkel.
A 12,3 colos érintőképernyő éles képű, logikus menürendszerrel, könnyen átlátható, és vezetés közben is gyorsan kezelhető. Mivel álló formátumú, nem kell messzire nyúlni, ha például rádiócsatornát váltanánk autópályán.
A képernyő része egy wraparound stílusú vezetőtérnek, amely tartalmaz még egy 12,3 colos digitális műszeregységet és egy head-up displayt is, ezáltal igazán vezetőközpontú hangulatot teremt.
Ezt egészítik ki a dedikált sportülések, amelyek az Austral üléseinél komolyabb oldaltartást kínálnak – ezzel is hangsúlyozva a Rafale sportosabb karakterét, és egy kicsit különlegesebbé téve azt az iskolai fuvarozásra szánt testvéreihez képest.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük