TILOS ezt csinálni vihar és villámlás idején!

Az egyik legfontosabb szabály: ne használjunk elektromos készülékeket (pl. számítógép, tévé, mikrohullámú sütő, hajszárító stb.) vihar idején, főleg ha közvetlenül csatlakoznak a hálózathoz. Egy közeli villámcsapás az elektromos vezetékeken keresztül túlfeszültséget okozhat, ami azonnal tönkreteheti az eszközöket – és akár áramütést is okozhat. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Range Rover Evoque modellek többsége összkerékhajtással készült, ami jól jön terepen vagy rosszabb időjárási körülmények között, de nem feltétlenül szükséges a mindennapi városi közlekedéshez. Ha inkább a takarékosságot részesíted előnyben, és hajlandó vagy lemondani az összkerékhajtás nyújtotta plusz sokoldalúságról, akkor érdemes megnézni a kétkerék-meghajtású változatokat is. Ezek az úgynevezett eD4 modellek, amelyek főként alacsonyabb felszereltségű, ötajtós vagy kupé karosszériával elérhető verziók, manuális váltóval és egy 148 lóerős, 2.0 literes dízelmotorral. Ezeket a verziókat könnyen fel lehet ismerni: hátul az „Evoque” felirat kékkel van szedve, szemben a megszokott krómozott változattal.

A ráncfelvarrás utáni szériában ez az eD4 modell volt a leggyengébb motorral szerelt kivitel, viszont cserébe kimondottan kedvező fogyasztást kínált: hivatalosan 65,7 mpg-t (nagyjából 4,3 l/100 km) tudott, ami SUV kategóriában igazán figyelemre méltó. A szén-dioxid-kibocsátása pedig mindössze 113 g/km volt, ami nemcsak környezetbarátabbá, de pénztárcabarátabbá is tette, például az alacsonyabb adók révén.

Ha nincs különösebb igényed a terepezésre, akkor érdemes elkerülni a 178 lóerős, összkerekes 2.0 literes dízelmodellt. Bár erősebb és papíron nem tűnik vészesen szomjasnak – a gyári adat szerint valamivel több mint 5 literes átlagfogyasztásra képes (kb. 55 mpg), és 134 g/km CO2-t bocsát ki – a valóságban ez az érték könnyen magasabb lehet, főként városi vagy dinamikus vezetés mellett. Az automata, kilencfokozatú váltó ugyan javít valamelyest a helyzeten, de még így sem lesz annyira gazdaságos, mint a könnyebb, elsőkerék-meghajtású eD4 kivitel.

Ha nem célod a terepen való közlekedés, és inkább gazdaságos, városi prémium SUV-t keresel, akkor az eD4 változat egy józan és költséghatékony választás lehet. Megkapod a Range Rover eleganciáját és minőségét, de sokkal kedvezőbb fenntartási költségekkel.

A 237 lóerős, turbós SI4 benzines motor igencsak „szomjas” – hivatalosan 36,2 mérföldet tud megtenni egy gallon üzemanyaggal (ami nagyjából 7,8 liter/100 km-nek felel meg), és 199 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. Ezek az adatok már önmagukban sem túl bíztatóak, de a valóságban a fogyasztás gyakran még ennél is rosszabb lehet, főleg városi forgalomban vagy ha kihasználjuk az autó erejét. Emiatt ezt a motort többnyire nem ajánlott választani – hacsak nem valaki kifejezetten a teljesítmény miatt keres benzines változatot, és nem zavarják a magas fenntartási költségek.

A kabrióváltozat sem az olcsón fenntartható autók kategóriájába tartozik. A dízelmotoros változat ugyan „csak” 149 g/km szén-dioxidot bocsát ki, ami nem számít kirívónak ebben a szegmensben, de a benzines verzió már 201 g/km-es kibocsátással terheli a környezetet – és a pénztárcát is, hiszen ezzel magasabb adók és üzemeltetési költségek járnak. Emellett az Evoque meglehetősen kicsi üzemanyagtartállyal rendelkezik, így még ha nem is zavarja valakit az üzemanyag ára, a gyakori tankolás biztosan idegesítő lehet hosszabb távon.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük