A miniszter közösségi oldalán hangsúlyozta, hogy a bankszámladíjak növekedése elfogadhatatlan, ezért a bankokat és a bankszövetséget arra kérte, hogy biztosítsák a kedvezményes alapszámla elérhetőségét a nyugdíjasok és családosok számára. Ezáltal az ügyfelek a következő szolgáltatásokat vehetik igénybe:
Bankkártya használata
Havonta két díjmentes készpénzfelvétel bármely magyarországi ATM-ből, összesen legfeljebb 150 ezer forint értékben
Alternatív megoldásként a bankfiókban egyszeri, maximum 50 ezer forintos készpénzfelvétel
Legfeljebb négy díjmentes átutalás (elektronikusan vagy papíralapon), összesen maximum 100 ezer forintos értékben
Fontos megjegyezni, hogy az alapszámla nem teszi lehetővé hitelfelvételt
Ezek a tranzakciók lesznek ingyenesek:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Hyundai „sakkfigura” dizájnkoncepciója az Ioniq almárkán belül azt a törekvést tükrözi, hogy minden modellnek egyedi karaktert adjanak. Ha egymás mellé állítjuk az Ioniq 9-et, az Ioniq 5-öt és az Ioniq 6-ot, akkor csupán az embléma és néhány részlet, például a pixelgrafikás világítás árulja el, hogy közeli rokonságban állnak.
A mai elektromos autókra jellemző áramvonalas, homogén formák világában különösen üdítő, hogy az Ioniq 9 saját stílussal rendelkezik. Egyértelműen SUV-ról van szó, de az oldalsó profilja és a hátsó kialakítása egyaránt mutat egyterű és kombi jellegzetességeket is. A dizájnt a funkcionalitás határozta meg: a Hyundai tervezőcsapata arra törekedett, hogy a lehető legtágasabb belső teret alakítsák ki, miközben az 5 méter hosszú és 2,6 tonnás SUV-t a lehető legjobb légellenállási értékkel lássák el. Ennek mellékhatásaként az autó optikailag kisebbnek tűnik a valós méreteinél.
Ha alaposabban megvizsgáljuk, észrevehetjük az aerodinamikai szempontból kialakított alsó burkolatot, az aktív légbeömlőket, a turbulenciát csökkentő hátsó kialakítást, az áramvonalas könnyűfém kerekeket, valamint a Forma–1-es autókat idéző „Coke-bottle” dizájnt. Ezeknek köszönhetően az Ioniq 9 légellenállási együtthatója mindössze 0,26 (illetve 0,27, ha a digitális tükrök helyett hagyományos visszapillantókat választunk, ahogyan a legtöbb vásárló valószínűleg teszi). Ez figyelemre méltó egy ekkora autótól, és jelentősen jobb érték, mint a kisebb Ioniq 5-é (0,29) vagy a hasonló méretű Kia EV9-é (0,28).
Az Ioniq 9 a Hyundai Motor Group E-GMP platformjára épül, és háromféle hajtáslánc-opcióval lesz elérhető a piaci bevezetéskor, de mindegyik változat ugyanazt a 110,3 kWh-s akkumulátort kapja meg, amelynek teljes és felhasználható kapacitása valamivel nagyobb, mint az EV9-é.
A 800V-os elektromos architektúrának köszönhetően az akkumulátor akár 350 kW-os töltési teljesítményre is képes, emellett az autó csomagterében egy kétirányú áramforrás (vehicle-to-load, V2L) is helyet kapott, amely lehetővé teszi külső eszközök energiaellátását.