Újabb tragédia a Huszti ikrek családjában

Huszti Miklós, a l/nyok édesapja máig úgy érzi, hogy a történet mögött több állhat, mint amit a hivatalos vizsgálat eddig feltárt. Az apa szerint a tragédia körülményei túl sok nyitott kérdést hagynak maguk után. Úgy véli, hogy az igazság teljes feltárása talán némi megnyugvást hozhatna a gyászoló családnak. Újabb csapás a családra: MUTATJUK MI TÖRTÉNT!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A korábbi SVR modell erőteljes V8-as motorhangja messziről is feltűnést keltett: a legvadabb pillanataiban képes volt akár 300-400 méterről is kisöpörni a külső sávot az autópályán. Ez a robbanékony, szinte agresszív hangzás mostanra valamelyest visszafogottabbá vált – tükrözve az autó átfogóbb, kifinomultabb átalakulását. Az új SV modellben már nem a kompresszoros, harsogó üvöltés fogad bennünket, hanem egy valamivel magasabb hangfekvésű, lágyabb, dallamosabb V8-as morajlás. Ez a hangzás kevésbé dühös, kevésbé szúrós jellegű, inkább kiegyensúlyozott, egységes – bár az is érezhető rajta, hogy a szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások miatt kissé mesterségesnek, szintetikusnak hat.

A motor teljesítményleadása és karaktere viszont így is lenyűgöző. Az ikerturbós V8-as egészen 7000-es fordulatszám fölé is képes felpörögni, ha kell, és olyan erővel lódítja meg az autót álló helyzetből, hogy az embernek szó szerint belesajdul a nyaka. A gyorsulás nem egy selymes, luxusautós élmény – különösen akkor nem, amikor az indítási automatika (launch control) bekapcsol. A karosszéria ugyan nem ül be durván a hátsó tengelyre, de az egyes sebességváltások között a hajtásláncban érezhető feszültség, keménység és súrlódás minden egyes alkalommal erőteljesen hátrarántja a fejet. Ez ritka élmény egy hagyományos nyomatékváltós sportautóban, de itt a zárható differenciálművekkel felszerelt hajtáslánc valóban karakteres, szinte nyers módon adja át az erőt.

A tapadás és az előre irányuló erő szinte kimeríthetetlennek tűnik. A legtöbb vezetőnek valószínűleg soha nem lesz hiányérzete. Ugyanakkor a mért gyorsulási adatok alapján az SV nem számít a leggyorsabbnak a kategóriájában. A 0-60 mérföld/órás (azaz kb. 0-96 km/órás) sprintet 3,9 másodperc alatt tudja le, ami igen figyelemreméltó – de ne feledjük, hogy a hasonló kategóriás Porsche- és Lamborghini-modellek már 3,5 másodperc alatti értékeket produkálnak, sőt ma már olyan elektromos autók is léteznek, amelyek még ennél is gyorsabbak. Összehasonlításképp: az előző generációs Range Rover Sport SVR 4,4 másodperc alatt gyorsult 0-ról 60 mérföld/órára. A gyorsítás közbeni rugalmasság is hasonlóan alakult: míg egy 2019-ben tesztelt Lamborghini Urus 2,8 másodperc alatt ugrott 30-ról 70 mérföld/órára, addig az új SV-nél ez 3,2 másodperc volt.

Ennek a hajtásláncnak az igazi erőssége azonban nem feltétlenül a puszta gyorsaság, hanem az alkalmazkodóképesség. Amikor az autót az SV üzemmódba kapcsoljuk, a motor tovább tartja a fokozatokat, nem engedi el a hajtást, amikor gázelvétel történik, és ezáltal valóban sportos, feszes, tudatosan dinamikus vezetési élményt kínál. Ilyenkor az autó nem csupán gyors, hanem karakteres is – mintha minden mozdulatával azt sugallná, hogy készen áll a kihívásokra.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük