Már régebben is úgy gondolta a N/SA egyes számításokból kifolyólag, hogy a Nap mögött lehet valami. Egy olyan holttér van ugyanis a csillag mögötti sávban, melyben könnyen elrejtőzhet egy nagyobb égitest is. Ráadásul, ha ennek az égitestnek szimmetrikus és tükörképe a pályája a Földével, akkor elméletileg úgy keringhet a Naprendszerünkben, hogy arról soha nem veszünk tudomást.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Minden változat alapfelszereltségként ALLGRIP Pro összkerékhajtással rendelkezik, három beállítással: 2H, 4H és 4L. Normál vezetési körülmények között a Jimny csak a hátsó kerekeket hajtja, de ha kíváncsi vagy, ez nem egy sportautó. Bár sokkal stabilabbnak érzed, mint a régi Jimnyt, a kanyarokban még mindig dől, és rázkódik a rossz minőségű aszfalton vagy kátyúkon.
Autópályán a Jimny nehézségei még inkább feltűnnek. Az alapfelszerelésű, ötfokozatú kézi váltó és a rövid áttételezés miatt a motor 70 mph-nál meglehetősen hangos, és a korlátozott teljesítmény miatt az előzéseket jobban meg kell tervezni, mint a Suzuki turbós versenytársainál. Ugyanakkor a zaj- és szélzaj jól szűrt, így 50 mph alatt viszonylag csendes és kellemes hely az utazás. A rugózási kényelmet nehéz egyelőre megítélni, mivel a tesztút során Németországban sima, egyenletes úton haladtunk.
A Suzuki Jimny csak egyetlen motorváltozattal érhető el – és valószínűleg ez a helyzet hosszabb ideig így is marad. Az egyetlen 1,5 literes, természetes beszívású benzines 100 lóerőt és 130 Nm nyomatékot produkál; a végsebessége 90 mph körül van, de hivatalos 0-62 mph gyorsulási adat jelenleg nincs – reálisan kb. 13 másodperc körül lehet.
Az autó alacsony önsúlyának köszönhetően élénknek érződik. Két váltó opció közül választhatunk: egy ötfokozatú manuális és egy négyfokozatú automata. Jelenleg csak a manuális modellt próbáltuk, és bár alsóbb fokozatokban elég élénk, a rövid ötödik sebességfokozat miatt autópályán zajos. Egy hatodik fokozat javítana ezen.
Bár a Suzuki Jimny eredetileg már 1998-ban debütált, a régi modell még ma is képes megtartani az értékének akár 53 százalékát három év vagy 36 000 mérföld után, míg a legújabb változat ennél is jobban, körülbelül 55-56 százalékát tartja meg ugyanennyi idő alatt, szakértőink szerint.
Hasonlóan versenyképes ezen a téren a Dacia Duster is, viszont a crossover kategóriába tartozó vetélytársak, mint a Renault Captur vagy a Nissan Juke, jelentősen elmaradnak ettől.