„Nekünk Zámbóknak a genetikánk is olyan, hogy pocakra hízunk és tokásodunk. Én bevallom, a régi ruháimat, főleg az ingeket már mind kidobáltam, mert esélytelen, hogy rám jöjjenek. Adok még egy esélyt annak, hogy így nyáron sikerüljön megszabadulnom a plusz kilóktól, de megmondom őszintén, hogy már azon is elgondolkodtam hogy. MUTATJUK!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Viszont ha hosszabb utakra indulunk, például autópályán vagy országúton utazunk sokat, ott már kevésbé hatékony ez a rendszer. Ilyenkor az elektromos hajtás kevésbé tud érvényesülni, a belső égésű motor viszont több üzemanyagot fogyaszt, főleg ha a nagy és nehéz karosszériát nagy sebességgel kell mozgatni. Emiatt sokan hiányolják, hogy nincs dízelmotoros változat, ami ezekre a hosszú távokra, nagy utazásokra sokkal hatékonyabb lenne. A dízelmotor kisebb fogyasztást produkálhatna autópályán, főleg akkor, ha a családot és csomagokat is szállítjuk, esetleg még egy utánfutót is vontatunk.
Tapasztalataink szerint, amikor kipróbáltuk a Santa Fe plug-in hibrid változatát, azt láttuk, hogy ha az akkumulátor lemerül, vagyis az elektromos hatótáv elfogy, akkor a benzines motor átveszi a fő szerepet. Autópályán haladva, amikor már nem volt elérhető elektromos hajtás, a fedélzeti számítógép körülbelül 100 kilométerre vetítve 7-8 literes fogyasztást mutatott (ez az angol mérték szerint kb. „mid-30s mpg”, vagyis gallononként kb. 35 mérföld). Ez nem kiemelkedően alacsony, de elfogadható érték egy ilyen nagy méretű, összkerékhajtású jármű esetében.
Viszont ha a városban, lassabb tempóval közlekedünk, különösen akkor, ha az akkumulátor még töltött, akkor jelentősen csökkenhet a fogyasztás. Ilyen körülmények között akár gallononként 40-45 mérföldet is megtehet az autó, vagyis a fogyasztása 5 liter alá is csökkenhet 100 kilométeren. Ez is bizonyítja, hogy a plug-in hibrid rendszer előnyei leginkább városban és rövid távokon érzékelhetők.
A Santa Fe plug-in hibrid egy 13,8 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik, ami teljesen elektromos módban körülbelül 60 kilométer (38 mérföld) megtételére képes. Ez elegendő lehet arra, hogy a legtöbb ember napi ingázását fedezze, főleg ha rendszeresen tölti az autót otthon vagy munkahelyén. Ez az új generációs modell már valamivel többet tud, mint az előző, ami csak 36 mérföldre volt képes (nagyjából 58 km). A fejlődés nem óriási, de minden plusz kilométer elektromosan megtett út pénzt és környezetterhelést takarít meg.