Nyár végén ennyibe fog kerülni egy kiló kenyér!

Jelenleg 15-20 millió tonna gabona hiányzik a piacról, ami hatással van a világpiaci árakra – mondta Lakatos Zoltán, a Hajdú Gabona Zrt. elnök-vezérigazgatója a Debrecen Televíziónak. MUTATJUK A PONTOS RÉSZLETEKET! DE ELŐTTE JOBB HA LEÜLSZ!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az ötödik generációs Kia Sportage tervezése során a gyártó többféle vizuális jellemzőt próbált megvalósítani, amelyekkel egy igazán figyelemfelkeltő, modern és karakteres megjelenésű autót kívánt létrehozni. Az alapvető cél az volt, hogy az autó külseje egyszerre sugározzon erőt, dinamizmust, izgalmat és egyfajta merész, elgondolkodtató modernséget. Ha közelebbről megnézzük az elkészült járművet, azt kell mondanunk, hogy ezekből a célokból sok meg is valósult – hiszen a Sportage valóban különleges megjelenésű lett, tele van olyan formatervezési részletekkel, amelyek eltérnek a megszokottól, és azonnal felkeltik a figyelmet.
Ugyanakkor a független tesztelők egy része, akik alaposan szemügyre vették az autót a gyakorlati tesztek során, felvetették a kérdést: valóban szebb lett-e ez az új Sportage, mint az előző generációk? Vagy egyszerűen csak merészebb és feltűnőbb? A legnagyobb vitát a jármű első részének kialakítása váltotta ki – a hatalmas, karakteres hűtőrács és a szokatlan fényszóróelrendezés miatt sokak számára az orr-rész talán túl agresszívre sikerült. Persze ez is ízlés kérdése: a tesztautónk sötétebb karosszériaszíne például valamennyire tompította ezt a támadó jellegű benyomást, így némileg visszafogottabbnak tűnt.
A hátsó rész formavilága viszont jól láthatóan a Kia EV6 stílusjegyeit idézi, különösen a csapott, szűkülő kialakítású csomagtérajtó miatt, ami egyfajta sportos „kupé-szerű” megjelenést kölcsönöz az autónak. Az összhatás azonban mégsem egyértelműen szerethető első ránézésre – talán egy-két év múlva már úgy tekintünk majd erre a modellre, mint egy különösen sikeres formatervezési alkotásra, de jelenleg még nem biztos, hogy mindenki számára azonnal vonzó vagy időtlenül szép.
A Sportage alapjául szolgáló járműszerkezeti platformot – amelyet az N3 kódnéven emlegetnek – a nagyobb Kia Sorento is használja, de ugyanez az alapja a Hyundai Tucsonnak és a Hyundai Santa Fének is. Ez a modern műszaki alapozás több előnnyel is jár: teljes egészében acélból készült, önhordó karosszériát kapott a jármű, független kerékfelfüggesztést minden tengelyen, valamint az esetek többségében részidős összkerékhajtást is kínálnak, amely automatikusan kapcsol be, ha a helyzet úgy kívánja. Az erőforrásokat illetően a Kia többféle lehetőséget is kínál, így a vásárlók saját igényeik szerint választhatnak.
A modellpaletta kedvezőbb árú alsó szegmensében egy 1,6 literes, turbófeltöltéses, négyhengeres benzines motor található, amely egy 48 voltos enyhe hibrid rendszerrel van megtámogatva. Ez a változat választható hatfokozatú kézi váltóval vagy hétfokozatú, duplakuplungos automatikus váltóval is, így a vezetési élmény és a gazdaságosság szempontjából is széles a választék.
Akik ennél komolyabb elektrifikációt keresnek, azok számára a Kia teljes értékű hibrid és plug-in hibrid (tölthető hibrid) verziót is kínál. Ezek az erősebb modellek ugyanarra az 1,6 literes turbós benzines négyhengeres motorra épülnek, amelyhez egy hatfokozatú automata váltó társul. A különbség a két változat között leginkább az elektromos motor teljesítményében és az akkumulátor kapacitásában rejlik: a plug-in hibrid esetében mindkettő jelentősen nagyobb, így hosszabb tisztán elektromos hatótávra képes. Fontos tudni, hogy a plug-in változat kizárólag összkerékhajtással kapható, míg az olcsóbb, gyengébb teljes hibrid elsőkerék-hajtású és összkerekes formában is elérhető.
Leave a Comment