Nyugdíjak mellé ismét extra juttatást kapnak az idősek!

2025-ben újabb jelentős pénzbeli támogatás érkezik az idősebb generáció számára, ugyanis a kormány döntése értelmében a havi nyugdíjakon felül további pénzösszeghez jutnak a nyugdíjasok.
MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Forester 2,0 literes négyhengeres bokszermotorja, hibrid egysége, lépcsőzött CVT váltója és állandó mechanikus összkerékhajtása ismerős csomagot jelent a Subaru-tulajdonosok számára. Ez a hajtáslánc közvetlenül az előző modellből származik, bár a gyártó szerint 24 apró módosítást hajtottak végre a motoron.
A szigorúbb szabályozások miatt a korábbi 148 lóerőről 134 lóerőre csökkent a teljesítmény, ami visszafogott, 12,2 másodperces 0–100 km/h gyorsulást eredményez. Normál közlekedésben nem tűnik lassúnak, de előzéseknél hiányozhat belőle a dinamizmus. Ettől függetlenül a motor 182 Nm-es nyomatéka kiegészül a villanymotor további 64 Nm-ével, így a Forester tisztességes vontatóképességet kínál, akár 1870 kg-os maximális terhelhetőséggel.
A Lineartronic CVT váltó hét „fokozaton” keresztül „léptethető”, ezek leginkább azért kerültek bele, hogy a hagyományos automata váltókhoz szokott vezetők számára is természetesebb legyen a vezetési élmény. A kormányon található Sport mód élénkebb reakciókat biztosít, és a váltófülek is rendelkezésre állnak, főként motorfék használatához lejtőkön. A teljesen mechanikus összkerékhajtás, 50:50-es nyomatékelosztással, alapvető Subaru jellemző – és különösen értékes azoknak, akik vidéken használják az autót.
Ez egy viszonylag kifinomult hajtáslánc, csendes, és olyan sima, amennyire egy bokszermotor csak lehet – már nem hallható benne az a jellegzetes „brummogás”, ami a korábbi sportosabb Subaru modellek védjegye volt. Az Egyesült Királyságban, Worcestershire-ben tartott bemutatón lehetőség volt vezetni a kifutó modellt is, ami elsőre feleslegesnek tűnt, de remek lehetőség volt érzékelni a különbségeket az új ülések, a hangszigetelés és különösen az új kettős fogasléces elektromos szervokormány terén. Ez utóbbi megszünteti az előző modell könnyed, pontatlan érzetét, és olyan visszajelzést ad, ami a kategória legjobbjaihoz méltó – ez a Forester legnagyobb dinamikai előrelépése.
Ezen túlmenően a Forester hozza, amit elvárunk tőle: kényelmes, jól csillapított futóművet, ami könnyedén kezeli az úthibákat, miközben sík és komfortos marad. Lágy hangolású, de az alaphangolás így is feszes és összeszedett.
A lágy rugózás mellékhatása, hogy a kanyarokban kissé jobban dől a karosszéria, mint néhány német rivális esetében. A megnövelt hangszigetelés és a merevebb karosszéria azonban jelentősen csökkentik a gördülési zajt, és nyugodt, kiegyensúlyozott utazási élményt nyújtanak, különösen az áttételezés miatt országúti tempónál.
Bár terepen nem teszteltük a Forestert, generációk óta vásárolják ezt a típust azok, akiknek fontos a tapadás és a kiváló, 220 mm-es hasmagasság. A Subaru azt állítja, hogy az új modellnél a terepképességek is javultak.
Leave a Comment