Óriási botrány volt Ferenc pápa temetésén!

Ferenc pápa hétfői halála után az izraeli külügyminisztérium először a nemzetközi közösség példáját követve kifejezte részvétét az X-profilján: „Nyugodj békében, Ferenc pápa! Emléked legyen áldás!” – írták. Ám néhány órával óriási balhé lett!
Mutatjuk mi történt!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Renault E-Tech rendszerét a Mégane plug-in hibridben már megszerettük, de az Arkana teljes hibrid változatában ugyanez a hajtáslánc nem működik ilyen jól. Bár ugyanaz a 93 lóerős, 1,6 literes szívó benzines motor dolgozik benne, az elektromos motor 18 lóerővel gyengébb. Hiába könnyebb az Arkana 150 kilóval, mint a Mégane PHEV, a gyakorlatban a menetteljesítmény érezhetően rosszabb.
Nedves pályán mért 0–100 km/h-s gyorsulása 11,6 másodperc lett, ami 0,8 másodperccel rosszabb a gyári adatnál. Ez ugyan nem vészesen lassú, de csalódást keltő, tekintve az autó teljesítmény-tömeg arányát – különösen, hogy a Mégane is jobban teljesített. És ez a hétköznapi közlekedés során is érezhető: az Arkana egyszerűen gyengébbnek hat.
A Renault szerint az E-Tech egyik nagy előnye a kompakt kialakítás, ám az Arkana motorterét szemlélve ez kevésbé meggyőző: a benzines blokk és a hibrid elektronika meglehetősen szorosan van bepréselve.
Ha autópályára hajtunk fel, vagy egy forgalmas kereszteződésből gyorsítunk ki, a benzinmotor gyakran túl hamar bekapcsol, és az autó ilyenkor hajlamos túl sokáig alacsonyabb fokozatban maradni – ez pedig nem kedvez sem a zajszintnek, sem a vezetési élménynek.
Lazább, nyugodtabb tempónál viszont érezni lehet az E-Tech előnyeit. Az elektromos és benzinüzem, valamint a generátorként működő motor közötti váltás szinte észrevehetetlen – annyira, hogy nincs is fordulatszámmérő, és kézi váltási lehetőséget sem kínál az autó. Városban kellemesen dinamikus tud lenni az elektromos rásegítésnek köszönhetően, országúton pedig a teljesítmény általában elegendő az átlagos forgalom tempójának tartásához.
Mint sok teljes hibridben, itt is van EV mód, de az 1,2 kWh-s akkumulátorral nem jutunk vele messzire. 48 lóerős elektromos teljesítménnyel az Arkana sem nem gyors, sem nem igazán élhető tisztán elektromos módban. Érdemes a rendszert magára hagyni, hogy automatikusan optimalizálja az energiafelhasználást. A váltókaron található „B” mód növeli a regeneratív fékezés mértékét, de nem teszi lehetővé az egy pedállal való vezetést.
Leave a Comment