Össze\/erekedtek egy nyugdíjasotthonban az idősek az ebéd miatt!

Ritka és szokatlan incidens történt egy budapesti nyugdíjasotthonban, amikor az idősek között dulakodás tört ki az ebéd felszolgálása közben. A konfliktus tárgya egy adag rakott krumpli volt, amely miatt két idős férfi és több asszony is heves szóváltásba, majd tettlegességbe keveredett.
EZ VOLT A VITA FORRÁSA:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Renault E-Tech rendszerét már dicsértük, amikor a Mégane plug-in hibrid változatában teszteltük, de bár az Arkana teljes hibrid verziójában is ugyanaz a rendszer található, nem működik annyira jól. Az erőforrás ugyanaz a 93 lóerős 1,6 literes szívómotor, de az elektromos motor 18 lóerővel kevesebb. Elképzelhetnénk, hogy a Mégane PHEV-hez képest 150 kg-mal kevesebb tömeg az Arkana esetében bőven ellensúlyozza ezt a hátrányt, de a gyakorlatban a crossover jelentősen lassabb.
Egy nedves pályán 11,6 másodpercet futott a 0-100 km/h gyorsuláshoz, ami 0,8 másodperccel marad el a hivatalos adatoktól. Ez nem vészesen lassú, de csalódást keltő, figyelembe véve a teljesítmény-tömeg arányt. Egy másodperccel lassabb is a Mégane idejénél, és a mindennapi használat során is érezni lehet a teljesítménykompromisszumot.
A Renault szerint az E-Tech hibrid rendszer egyik előnye a kompakt kialakítása, de az Arkana motortere meglehetősen szűknek tűnik, hiszen az 1,6 literes benzinmotor és a hibrid elektronika is be van préselve.
Amikor autópályára hajtunk fel, vagy egy forgalmas csomópontot hagyunk el, az Arkana benzinmotorja valószínűleg fel fog szólalni. Az autó ráadásul hajlamos arra, hogy hosszabban tartsa a kisebb sebességfokozatokat gyorsítás közben, ami nem túl kedvező a finomság szempontjából.
Viszont enyhébb vezetéskor észre fogod venni, hogy a hajtáslánc mennyire simán vált az elektromos hajtás, a benzinmotor és a generátorként működő motor között – olyan szinten, hogy általában nem is tudod, mi történik a motorháztető alatt. Valójában nincs fordulatszámmérője, és nincs lehetőség a sebességváltók manuális vezérlésére sem. Különösen városban elérhető a megfelelően segített elektromos gyorsulás, míg az autópályán a teljesítmény általában elegendő a mindennapi közlekedéshez.
Mint sok más teljes hibridnél, itt is van egy EV vezetési mód gomb, de az 1,2 kWh-s akkumulátorral nem jutunk vele messzire. Az Arkana nem igazán gyors, sőt a nulla károsanyag-kibocsátású üzemmódban mindössze 48 lóerővel nem is igazán könnyen vezethető. Sokkal jobb, ha hagyjuk, hogy a rendszerek maguk döntsenek arról, mikor és hol állítják le a motort. Van egy „B” mód is a sebességváltó karon, amely növeli a regeneratív fékezést, de nem éri el a egypedálos vezetést.
Leave a Comment