Özvegyeknek Változott a nyugdíjszabály!

Hazánkban az özvegyi nyugdíj azoknak járhat, akik elveszítették házastársukat vagy élettársukat, ám a jogosultsághoz szigorú feltételeknek kell megfelelni. Az utóbbi időben sokminden megváltozott az Özvegyi nyugdíjakkal kapcsolatban. Összeszedtük a legfontosabb változtatásokat.
LAPOZZ A RÉSZLETEKÉRT!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A 2,0 literes turbós négyhengeres motor a Stelvióban nem kapott jelentős frissítést – és nem rendelkezik azzal a teljesítménynövelő mild-hibrid technológiával sem, amelyet a Maserati alkalmazott a Grecale esetében. Az általa leadott 276 lóerő valószínűleg nem fogja lázba hozni azokat az SUV-vásárlókat, akik már hozzászoktak a sportos teljesítményhez. Ennek ellenére a Stelvio menetteljesítménye kifejezetten erős, és a motorból érkező finom süvítések, szuszogások és morgások kellemesen különleges hangulatot kölcsönöznek az autónak – különösen azok számára, akik értékelik az ilyen karakteres égéshangokat.
A kanyarodás során nem óriási az oldalirányú tapadás, így a szűkebb kanyarokat némi türelemmel érdemes megközelíteni. Ugyanakkor a Stelvio vezetési élménye még így is élvezetes lehet, ha az ember tudja, hogyan hozza ki belőle a legtöbbet.
Nemrég teszteltük a Lexus RX 500h-t, amely méretben és árban is feljebb pozicionált jármű, de teljesítményben érdekes összehasonlítási alap. Bár a Lexus 90 lóerővel többet kínál, a Stelvio mégis közel fél másodperccel gyorsabb volt 0–100 km/h-ra, és majdnem egy másodperccel gyorsabb 160 km/h-ra. Tesztpályán, száraz aszfalton az összkerékhajtás könnyedén megtalálta a szükséges tapadást az elindulások során.
A nyolcfokozatú ZF automata váltó kissé bizonytalanul, „gumisan” kapcsol az első két fokozatban, de harmadik sebességfokozattól kezdve határozottabban és gyorsabban vált, akár automata, akár kézi módban, a kormány mögötti váltófülekkel. A motor erős középtartományú nyomatéka lehetővé teszi, hogy magasabb fokozatokban is könnyedén húzzon, miközben a váltó nem váltogat ide-oda feleslegesen. Hosszabb utakon, nyugodt tempónál az autó megfelelő komfortot nyújt, még ha az üzemanyag-fogyasztása nem is a legjobb.
Ha viszont sportosabb vezetésre kerül sor, a motor készségesen pörög, jól reagál a gázpedálra, és a Stelvio élénken gyorsul – bár egyik tesztelő sem találta olyan élvezetesnek vagy karakteresnek, mint az Alfa híres V6-osait, amit a márka hagyományos rajongói hiányolhatnak.
A fékpedál – amelyet az Alfa elektrohidraulikus fékrásegítő rendszere vezérel – többnyire kiszámítható, bár a szoftver képes „megtanulni” a vezető fékezési szokásait, és ehhez igazítja a működését. Ezért ha hirtelen megváltozik a fékezési stílus, a pedálreakció kissé hirtelen lehet. Ennek ellenére a fék könnyű járású, és a pályateszt során is bőséges fékerőt biztosított.
Összességében a Stelvio 2,0 literes turbómotorja egy erős és jól reagáló hajtásláncot kínál, még ha nem is hozza el az Alfa Romeo rajongók által várt „tiszta sportosságot”. Akik azonban egy elegáns, jól vezethető, enyhén sportos SUV-t keresnek, azoknak ez az Alfa még mindig jó választás lehet.
Leave a Comment