Palik László nem kap nyugdíjat! EZ AZ OKA!

Palik László januárban betöltötte a 64-et. Testsúlyára kifejezetten ügyel, annyira, hogy éveken keresztül szinte kizárólag pattogatott kukoricát evett. Több mint négy évtizede szerepel képernyőn, de most jönnének a nyugdíjas évek. Viszont semmit nem kap. Mutatjuk miért!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A tesztelt Mégane – amelyet a K-sorozatú, nyolcszelepes 1.5-ös dízelmotor hajtott – teljesítménye egyértelműen hagyott némi kívánnivalót maga után.
Már a 0–60 mérföld/órás gyorsulás idején is megmutatkoztak a hiányosságok. Meleg, száraz körülmények között, tehát kifogások nélkül, sikerült elérnünk a Renault által megadott 0–62 mph-s (100 km/h) adatot (11,3 másodperc), de a 60 mph-t (96 km/h) nem tudtuk 11,0 másodperc alá vinni – miközben több rivális modell közelíti a 10 másodperces határt.
A rövidebb átváltási arányú fokozatok sem tudják igazán kompenzálni a motort. Harmadikban való gyorsításnál már érezhető a gyengeség.
A versenytársaknál alacsonyabb forgatónyomaték nem minden gyorsulási értékben mutatkozik meg, mivel a rövidebb áttételezés miatt a Mégane negyedik fokozatban 30–70 mph között épphogy 15 másodperc fölé kerül – ami a maga idejében még versenyképesnek számított.
Viszont emiatt jóval gyakrabban kell váltogatni, mint más dízel ötajtósokban: egyrészt a rövidebb fokozatok, másrészt a 2000-es fordulat alatt érzett gyenge és lustán reagáló teljesítmény miatt.
Itt már nem csak teljesítménybeli hiányosságról van szó, hanem a vezethetőség terén is akad némi kompromisszum, ami talán nagyobb gyenge pontja az autónak, mint az említett gyorsulási számok.
A finomhangoltság terén valamivel jobban teljesít. Magasabb fordulaton ugyan zajosabb lesz a motor, ahogy az várható is, de alacsony fordulaton és terhelésnél viszonylag kellemes, halk működésű. Üresjáratban némi rezonanciát továbbít a pedálokra, de ez sok hasonló, kis lökettérfogatú, keményen dolgozó dízelnél szintén előfordul.
Összességében megfelelő motor ez, ha valaki tisztában van azzal, hogy egy takarékos, nem pedig sportos autót vásárolt, és hajlandó nyugodt, visszafogott stílusban vezetni. De ha valaki a legátfogóbb, legsokoldalúbb családi ötajtóst keresné a pénzéért, akkor valószínűleg kicsit erőtlennek és lassúnak találná ezt a Mégane-t.
Leave a Comment