Rekordösszegű prémiumkifizetést kapnak a nyugdíjasok!

A kormány idén minden eddiginél nagyobb összeget szán a nyugdíjrendszer finanszírozására. A kabinet kiemelt célja, hogy biztosítsa az idősek megélhetésének stabilitását és értékállóságát, ezért a költségvetésben különösen nagy súllyal szerepelnek a nyugdíjkiadások.
Mutatjuk az összegeket és a részleteket!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Suzuki Across – akárcsak a technikailag azonos Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – ritka példája annak, amikor egy konnektoros hibrid pontosan azt nyújtja, amit az adatlap ígér: valós elektromos hatótávot.
A 18,1 kWh-s akkumulátorral a Suzuki 75 kilométeres (WLTP) tisztán elektromos hatótávot állít – és a tesztelők ezt nemcsak elérték, hanem túl is szárnyalták. Egy változatos, országúti, autópályás és városi szakaszokat is tartalmazó útvonalon az Across egészen 77 kilométerig jutott, mielőtt bekapcsolt volna a benzinmotoros hajtás. Ez figyelemre méltó teljesítmény, különösen úgy, hogy sok más PHEV akár 30-40%-kal is elmarad a hivatalos értékeitől.
Elektromos módban az autó lendületesen gyorsul, a gázreakció azonnali, a teljesítmény pedig elegendő még lendületesebb közlekedéshez is. Ebben az üzemmódban a benzinmotor csak akkor lép működésbe, ha az akkumulátor teljesen lemerül – még padlógázra sem indul be előbb. Azoknak viszont, akik nagyobb teljesítményt igényelnek hirtelen helyzetekben, ott az Auto EV/HV mód, ahol a rendszer automatikusan beindítja a benzinmotort, ha szükséges.
Hibrid módban még erősebb benyomást kelt az autó: az Across 0-ról 96 km/h-ra (60 mph) 6,4 másodperc alatt gyorsul, míg 48–112 km/h-ra (30–70 mph) 5,8 másodperc alatt jut el. Ezek az értékek kifejezetten gyorsnak számítanak a kategóriában.
A kétféle hajtás összehangolt működése révén a gyorsítás mindig könnyed és lendületes. Ugyanakkor, ha hosszabban taposod a gázpedált, a benzinmotor hangja előtérbe kerül – és ez nem a legkellemesebb: kissé darabos, gépies érzetet kelt. Ennek ellenére az autó még lemerült akkumulátorral is képes 5–6 liter körüli átlagfogyasztásra, ami dicséretes.
A fékrendszer működése megbízható, de az autó tömege ilyenkor érezhető igazán. Nedves útfelületen 70 mph (113 km/h) sebességről 51,2 méteren állt meg – három méterrel rövidebb távon, mint amennyire egy BMW X3 2.0d-nek volt szüksége szárazon. A fékpedál visszajelzése ugyan lehetne kiszámíthatóbb és az energia-visszanyerés kicsit finomabb, de összességében az Across könnyen vezethető, kellemes, problémamentes társ a mindennapokban.
Nem kell hozzá állítgatás, nem kér sok figyelmet – csak beülsz, és működik.
Leave a Comment