Sokak szerint kevés nyugdíja miatt halt meg Galkó Balázs!

Galkó Balázs számára a tavalyi év nem csupán nehéz, hanem egyenesen pusztító volt. Többször került életveszélybe: hat bordája eltört, ráadásul kétoldali tüdőgyulladással is meg kellett küzdenie. A Blikknek adott interjúban nem titkolta: nyugdíjából képtelen megélni, a mindennapjai a túlélésről szólnak.
NAGYON NEHÉZ HELYZETBE KERÜLT HALÁLA ELŐTT! MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Kia legújabb, enyhén hibrid, háromhengeres, 1.0 literes turbós benzinmotorjának bevezetése üdvözlendő lépés. A harmadik generációs Rio szenvedett egy igazán jól sikerült kis lökettérfogatú erőforrás hiányától, és azokban a szempontokban, amelyek a legtöbb vásárló számára számítanak, az új modell pontosan ott teljesít jól, ahol elődei elbuktak.
Elsősorban azért, mert az új motor hozza a modern háromhengeres motoroktól elvárt alapokat: viszonylag csendes, alacsony fordulaton is jól használható, és elég takarékos ahhoz, hogy kis dízelek fenntartási költségeivel is versenyezzen. És mivel ezek a tulajdonságok már a régi, „Kappa” névre hallgató 1.0 T-GDI motornál is megvoltak, logikus, hogy a mostani, már „Smartstream” névre keresztelt, enyhén hibridizált változat (amely középtartományban is erőteljesebben húz) még jobb benyomást kelt.
A 118 lóerős, csúcsváltozat bőséges teljesítményt nyújt, gyors gázreakciókat biztosít, és rugalmas viselkedésének köszönhetően a Rio minden élethelyzetben könnyen kezelhető. Egy városi kisautónál aligha kívánhatna az ember többet. A hibrid rendszer teljesen észrevétlenül működik együtt a motorral: ha nem is tudjuk vagy nem érdekel, mit csinál a fogyasztás érdekében, az autót akkor is élvezetes vezetni. Gázelengedéskor egy kis hajó ikon jelenik meg a műszerfalon, jelezve, hogy az autó „vitorlázik” – vagyis üzemanyag-felhasználás nélkül gurul. Ezen kívül semmit nem érzékelünk a hibrid rendszerből.
A Rio olcsóbb, 1.2 literes benzinmotorja szerény elvárásokkal indul, mégis megérdemli az elismerést. A Kia változó szelepvezérlési technológiájának köszönhetően már 3000-es fordulat alatt is használható nyomatékot kínál. Nem lesz belőle sportkocsi, de városban és városok közti rövidebb távokon bőven elegendő a teljesítménye. A motor hangja néha kicsit „kopogós” lehet terhelés alatt, és az érzékeny gázpedál miatt a kuplungolásnál óvatosan kell bánni a pedálokkal – ezek jelentik a főbb zavaró tényezőket.
Az ehhez a motorhoz járó ötfokozatú kézi váltó nem kifejezetten precíz: a váltási érzet kissé nehézkes és darabos, ami nem igazán harmonizál az autó többi, jellemzően könnyű kezelésű vezérlőszervével. Mindezek ellenére sem javasoljuk, hogy valaki a váltó elkerülése végett inkább a 118 lóerős változathoz elérhető hétfokozatú duplakuplungos automatát válassza, mivel az automata váltások hajlamosak bizonytalanabbá, darabossá válni.
Leave a Comment