Sokaknak érkezik az 50 ezres nyugdíjkiegészítés!

A húsvéti kiadások után sok nyugdíjas kerül nehéz helyzetbe, sokan már előre megigényelték és hamarosan érkezik is számukra a támogatás. Ilyen esetekre létezik egy évente egyszer igényelhető támogatás, ami átmeneti segítséget nyújthat a legnehezebb időszakban.
MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Stellantis legújabb elektromos hajtáslánca nem feltétlenül nyújt olyan gyorsulást, amit az ember az áráért elvárna, vagy amit más gyártóknál megtalálhat – ugyanakkor egy rendkívül kifinomult, még EV-mércével is könnyen vezethető autóban érkezik. Az e-308 gyorsulása lineáris, halk és kellemes, hiányérzetet nem kelt, viszont 0–100 km/h-ra körülbelül 9,0 másodperc alatt gyorsul (a kombi, azaz SW változat ennél lassabb), ami egy olyan szegmensben, ahol 7–8 másodperc lenne az elvárt, visszafogottnak számít.
Ahogyan az ë-C4 esetében is, itt is figyelni kell arra, hogy a Sport üzemmódot kiválasztva kapjuk meg a teljes 154 lóerőt. Ez a mód autópályán tisztességes gyorsítóképességet ad, és országúton sem lesz hiány a teljesítményből – de azért nem fogja megemelni a pulzusszámot.
Nincs lehetőség a regeneratív fékezés szintjének manuális állítására sem, amit több rivális EV már kínál. Ez hiányozhat – talán jobban is, mint azt a Peugeot sejti –, mert bár az e-308 akkukapacitása nem kiemelkedő, a hatékonysága nagyon is jó.
Tesztútjainkon, ahol némi tempós haladás és szintkülönbségek is voltak, az ötajtós 4,4 mérföldet (7,1 km-t), a kombi pedig 3,8 mérföldet (6,1 km-t) tett meg egy kilowattórával, ami a valós hatótávot 224 mérföldre (kb. 360 km) adta az ötajtós esetében, míg a kombi némileg 200 mérföld fölött teljesített – nem rossz, főleg, hogy például egy nagyobb akkumulátoros Mégane sem nyújtott többet a valóságban.
Ha a regeneratív fékezést menet közben rugalmasan lehetne állítani – például kiguruláshoz teljesen kikapcsolni, majd lejtőn visszakapcsolni – az e-308 még jobb fogyasztási értékeket is hozhatna.
Ami viszont valóban megéri a ráfordítást, az a futómű és az úttartás. Az e-308 kisebb és könnyebb is sok versenytársánál, és érezhetően a brit (és ezzel együtt európai) utakra hangolták: elnyelő, kényelmes, mégis feszes és jól kontrollált. A gumik csendes, rugalmas gördülést biztosítanak, a karosszéria mozgása kiszámítható és jól kontrollált, a tapadás mértéke nem tűnik olyannak, amit a gördülési ellenállás oltárán áldoztak volna fel. A vezethetőség nem szenved a tömeg miatt – ami EV-knél gyakori kompromisszum.
Sőt, az akkuk többletsúlya még a Peugeot-kra jellemző kis kormánykereket is „jobban súlyozza”, és az autó pontos irányítása kanyarban természetesebbnek hat, mint sok más Peugeot esetében. Talán nem neveznénk egyértelműen élvezetesnek, de hogy kifinomult és vezetési szempontból elégedettséget nyújt, az biztos.
Leave a Comment