Teljes katyvasz az óraátállítással! Kell állítani az órákat vagy nem?

Bár sokan nincsenek tisztában vele, az óraátállítás időpontja nem egységes világszerte, és egyes országokban nem is alkalmazzák a téli és nyári időszámítást.
Manapság egyre több kutatás zajlik annak hatásairól, hogy az óraátállítás miként befolyásolja a testünket, és társadalmi egyeztetések is folynak a témában. Az emberek többsége már zavarónak érzi a rendszeres időeltolódást, így annak eltörlését tartanák a legjobb megoldásnak. Az Európai Unió is mérlegeli ezt a javaslatot, de ehhez elengedhetetlen, hogy a tagállamok egyezségre jussanak abban, hogy melyik időszámítást tartsák meg, és egyelőre nem sikerült közös álláspontra jutni.
Most akkor kell állítani az órákat vagy sem Magyarországon? Itt a hivatalos válasz:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A 0-62 mph (0-100 km/h) időtartam, amely régen több mint 11 másodpercet is elért a legtöbb benzinmotoros városi autónál, ma már sokkal dinamikusabb, köszönhetően az elektromos motoroknak, amelyek az EV utódaikat sokkal magabiztosabbá tették az úton. Bár nem egy teljesítmény-orientált modellről van szó, a mi Fiat 500-unk 0,3 másodperccel megelőzte a Up GTI-t a nulláról 60 mph-ra gyorsulva.
A Fiat 500 egy kis autóhoz képest elég nehéz, mivel 295 kg-os akkumulátorcsomaggal rendelkezik. 1365 kg-os önsúlya kissé tompítja a teljesítményét, de így is képes volt 8,1 másodperc alatt elérni a 60 mph-t. Ezen kívül a brit autópálya sebességkorlátozást majdnem nyolc másodperccel hamarabb elérte, mint a 2016-ban tesztelt 1,2 literes 500C, és végül könnyedén elérte a 92 mph-s (148 km/h) sebességkorlátozót.
Érdekes módon, egy kis EV-hez képest, az 500 rengeteg vonzerőt kínál a vezetőnek és a gyalogosoknak egyaránt. Minden napi sebességek mellett szórakoztató vezetni, és a kanyarokba is be lehet dobni anélkül, hogy a rendelkezésre álló nyomaték túlzottan elnyomnák.
A Fiat 500 három vezetési módot kínál: Normál, Táv és Sherpa. A Normál módban enyhe regenerációval rendelkezik, ami egy benzinmotoros autó motorfékének felel meg; a Táv mód tompítja a gázpedál első reakcióját és jelentősen növeli a regenerációt, de nem éri el az egypedálos vezetést; míg a Sherpa módban a Táv módhoz hasonlóan működik, de kikapcsolja a klímát és 50 mph-ra (80 km/h) korlátozza a sebességet.
Ha a Normál módban tartjuk az autót, a fékpedál szépen progresszív. Az vészfékezési teljesítmény a hasonló kis EV-kkel, például a Corsa-e-vel egy szinten van, és nem tapasztaltunk semmilyen szokatlan billegést vagy instabilitást.
Az autó alján elhelyezkedő akkumulátor kapacitása a legtöbb változatban 42,0 kWh, beleértve a tesztelt példányt is. Ennek 37,3 kWh-ja használható, amely a WLTP szerint 199 mérföldes hatótávolságot biztosít. Az alacsonyabb felszereltségű változatokban egy kisebb akkumulátor van, amelynek használható kapacitása mindössze 21,3 kWh, és 118 mérföldre elegendő. Az alapverzió csúcs teljesítménye csupán 94 lóerő, míg a többi új 500 117 lóerővel rendelkezik.
Leave a Comment