ÚJ ÁTVERÉS! Így trükköznek a boltok az idősekkel!

Nem a pénztáros figyelmetlen, és nem is a pénztárgép „kerekít furcsán” – ezek a trükkök tudatos megtévesztések. Egy nyugdíjas kereskedelmi dolgozó – nevezzük Erzsinek – osztotta meg tapasztalatait az Ellenszél portállal, bemutatva, hogyan verhetik át nap mint nap a gyanútlan vásárlókat. Fontos leszögezni: nem minden üzlet él ezekkel a módszerekkel, de a probléma létezik, és beszélni kell róla.
Erzsi éveken át dolgozott bolti alkalmazottként, és bár ő maga sosem folyamodott ilyen eszközökhöz, számos alkalommal szembesült azzal, hogyan „okosítják ki” egymást a bec/tel/nebb kollégák.
Íme néhány bevett átverés, amit a vevő gyakran észre sem vesz:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az új, egymotoros Kia EV6 most 80 kg-mal nehezebb, mint korábban, és nem nőtt a teljesítménye, ami körülbelül 4%-os csökkenést jelent a teljesítmény-tömeg arányban. A Kia nem hirdeti nagy dobra, de az EV6 0-100 km/h gyorsulása 7,3 másodpercről 7,7 másodpercre nőtt. Mindez erős versenytársak hátterében, ahol a Polestar 2 7,4 másodpercről 6,1 másodpercre csökkentette a 0-100 km/h idejét, és még a leglassabb Tesla Model Y is több mint egy másodperccel gyorsabb lett. Nyilvánvalóan a 2024-es egymotoros EV6 számára nehezebb dolga lesz, hogy a gyorsabb modellek között versenyezzen.
A motor úgy van hangolva, hogy simán, fokozatosan induljon el, még Sport módban is, ami azt eredményezi, hogy az EV6 nem siet az gyorsulással. A nyomaték 32 km/h környékén kezd erősebben megjelenni. Enyhe nedvesség mellett a tesztelésünk 12,1 másodperces 0-100 km/h-t és 0-102 km/h-t 12,5 másodperces idővel igazolta. Bár nem a leggyorsabb a kategóriájában, mégis elég gyors ahhoz, hogy fenntartsa az érdeklődést egyenes vonalon, és kanyarodáskor is élvezetes, mivel kiváló úttartást, stabil karosszériát és kifejezett hátsókerék-meghajtású dinamikát kínál.
Bár az EV6 most lassabbnak tűnik, mint néhány riválisa, önállóan mégsem érezhető lassúnak. Érdekes módon, amikor a tesztelést kevesebb mint 10%-os töltöttséggel végeztük, 0,3 másodperccel volt lassabb a 0-100 km/h gyorsulás, mint amikor a töltöttség meghaladta a 90%-ot. Bár ez a különbség nagyobb, mint amit más EV-knél tapasztaltunk, jelez egy hatékony energia kezelést.
A kettősmotoros változat pedig továbbra is gyorsan elrajtol, de az ereje sokkal kifinomultabban jön elő, mint a sok magas teljesítményű EV-ből ismert rázós gyorsulás. A kettősmotoros változat erőteljesen belevág, majd simán, kontrollált módon gyorsít, ahelyett, hogy kényelmetlen lökéseket éreznénk.
A Kia könnyen használható, széleskörű paddle alapú rendszerrel biztosítja a fékenergia-visszanyerés szabályozását, így mindent elérhetünk az egypedálos vezetési élménytől a teljes gördülési módig. A fékpedál jól hangolt, természetes érzetet ad, és teljesítménye megbízható. A fékezési tesztelés során nem tapasztaltunk mérhető csökkenést a fékhatásban, csak rövid ideig érződött egy enyhe égett fékbetét szag.
Leave a Comment