Visszatért Novák Katalin!

2023 februárjában robbant a botrány: Novák Katalin kegyelmet adott egy intézményvezetőnek, ami országos felháborodást váltott ki. Alig egy héttel később, február 10-én lemondott a köztársasági elnöki posztról. Sulyok Tamás vette át helyét, ő pedig szinte teljesen eltűnt a reflektorfényből. A nyilvánosságban csak szórványosan tűnt fel, ezidáig.
MUTATJUK A RÉSZLETEKE!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Peugeot 208 belépőszintű modellje egy turbófeltöltéses, 1,2 literes, háromhengeres benzinmotorral volt felszerelve.
Emellett két erősebb változat is elérhető volt ebből a 1,2 literes benzinesből, két 1,6 literes benzinmotor, valamint takarékos 1,6 literes dízelek is a kínálat részét képezték. A paletta csúcsán a GTi változat állt, amely egy 205 lóerős, turbós 1,6 literes benzinmotort kapott.
Ha a Peugeot által hirdetett súlycsökkentés hatására komoly előrelépést reméltél a 208-as teljesítményében, készülj fel a csalódásra.
A legjobb esetben is középszerű volt a középkategóriás 1,2 literes benzinmotor teljesítménye. Legrosszabb esetben – bizonyos szempontból – kifejezetten alulmaradt a hasonló méretű és árú szuperminik között.
Hogy a 208-nak 1,5 másodperccel több időre volt szüksége egy álló negyedmérföldes táv megtételéhez, mint az 1,2 literes Suzuki Swiftnek, nem volt végzetes ítélet, hiszen a Swift ebben a kategóriában dinamikai szempontból kiemelkedő.
Súlyosabb probléma volt azonban a motor kifinomultságának és rugalmasságának hiánya. A gázpedál padlóig történő lenyomásakor az elektronika visszafogta a motort induláskor, és a nyomaték egyenetlenül, ráadásul elég zajosan érkezett meg a fordulatszám-tartomány nagy részében.
Még rosszabb volt, hogy akár forgalomban araszoltál, akár egyedül autóztál vidéki utakon, a Peugeot 208 nem volt különösebben kellemes vagy könnyen kezelhető autó.
Tesztpéldányunk kuplungpedálja problémás volt, túl sok holtjátékkal, és a kézi váltó is lötyögős volt – hasonló gondokat észleltünk a korábban tesztelt dízelváltozatoknál is.
Ha ehhez hozzáadjuk a hajtáslánc enyhe, de észlelhető rángatózását, az összhatás egy pontatlanul működő, fejletlen autónak tűnt.
A 118 lóerős változat, amelyhez egy sokkal jobb hatfokozatú kézi váltó is tartozott, valószínűleg a kínálat legjobbja volt – igaz, csak a csúcskivitelekben volt elérhető.
Sokkal alacsonyabban helyezkedett el a belépő szintű 1,2 literes háromhengeres változat, amely egyszerre volt vonzó a 100 g/km alatti CO₂-kibocsátása, és gyakorlatilag elutasítandó a 14 másodperces 0–100 km/h gyorsulása miatt.
Ha hajlandó voltál együtt élni a Peugeot darabos, ötsebességes EGC váltójával, a CO₂-kibocsátás akár 87 g/km-re is leszorítható volt.
Ha viszont a fenntartási költségek kevésbé számítottak, a 160 lóerős 1,6 literes benzinmotor már elegendő lendületet adott ahhoz, hogy a 208 élénk és élvezetes legyen.
Leave a Comment