A nyugdíjasok miatt marad el az augusztus 20-ai tűzijáték

Egyesek szerint a fiatal cinikusan fogalmazott, mások viszont egyetértettek vele abban, hogy a tűzijáték ideje lejárt, és a modern kor alternatív, környezetbarát megoldásokat kíván – például fény- vagy drónshow-kat.
Bár Budapesten csak akkor marad el az augusztus 20-ai ünnepség fénypontja, ha az időjárás kedvezőtlen fordulatot vesz, több nagyvárosban már évek óta nincs tűzijáték, és ebben az évben még több település csatlakozott ehhez.
VIA FB
Ez is érdekelhet:
A PHEV változat 13,8 kWh-s akkumulátorral akár 38 mérföld tisztán elektromos hatótávolságot kínál, ami kissé jobb, mint a korábbi modell 36 mérföldje. Teljes töltésen egy otthoni 7 kW-os töltővel körülbelül négy órát vesz igénybe. Bár ez nem olyan meggyőző, mint például a Peugeot 5008 (48 mérföld) vagy a Skoda Kodiaq (75 mérföld), a rendszer hatékony marad, még lemerülés után is.
Az egész Santa Fe modellcsalád ára meghaladja a 40 000 fontot, amiből adódóan luxus gépjárműadó alá esik, bár a hibrid technológia éves adóját körülbelül 10 fonttal csökkenti. Céges autóként a magas CO₂-kibocsátás miatt a BiK adózása kedvezőbb lehet, de a rövid elektromos hatótáv miatt léteznek hatékonyabb alternatívák – például a Skoda Kodiaq PHEV.
Biztosítási kategóriák: az FWD hibrid 33-as csoportba, az AWD hibrid 34-esbe, a PHEV pedig 36-osba esik. Összehasonlításképpen a Skoda Kodiaq 18-as, PHEV változata 24-es csoportba tartozik, ami kedvezőbb.
Az értéktartás tekintetében a Santa Fe 52–55 százalékot tart meg három év alatt, ami jobb, mint a Skoda Kodiaq becsült 41–49 százaléka. Az Ultimate szintek valamivel erősebb értéktartást mutatnak, mint a Calligraphy változatok.
Belül a Santa Fe már kevésbé merész kialakítású, mint kívül, de tágas és hasznos technológiákat kínál. A beltér stílusában tokozottság, pixelmintás ülések és vonalvezetés tükrözi a külsőt; a nagy középkonzol funkcionális, a műszerfal pedig horizontális.
Anyaghasználata prémium hatást kelt, bár a fekete középső konzol kissé utilitarista benyomást kelt; néhány részlet, mint a megvilágított első kilincsek, míg a hátsók nem, kissé prezentálatlanná teszik a belsőt.
Infotainment terén minden modell 12,3 colos, ívelt kijelzőt kap, amely a vezető felé dől. A szoftver a Hyundai/Kia alapvető rendszere, navigációval és öt év frissítéssel, valamint vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto támogatással. A klímavezérlés külön panelen található, bár az érintőgombok néha nehezebben kezelhetők.
A csomagtér hétüléses és kivételesen tágas minden változatban, ám a Calligraphy esetén választható hatüléses elrendezés, két külön középső üléssel. Az autóban négy ISOFIX rögzítőpont található; a második üléssort gombnyomással lehajthatjuk, a harmadik sor pedig pánt segítségével könnyen összehajtható.
Leave a Comment