Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek
Menu
  • Kezdőlap
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Jogi nyilatkozat
  • Kapcsolat
  • Impresszum
Menu

Bevezették a Kerítésadót!

Posted on 2025.10.31.

A rendelet értelmében az adó mértéke évi 1000 forint folyóméterenként, vagyis minden egyes méter épített kerítés után ennyit kell fizetni a helyi adóhatóságnak. A szabály kizárólag a telekhatáron épített, nem növényzetből álló kerítésekre vonatkozik – azaz az élő sövények, tujasorok vagy bokros határolások mentesülnek az adófizetés alól.
MUTATJUK A RÉSZLETEKET!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A benzinüzemű városi autó halott, ugye? Nem, ha a Toyotának van ehhez bármi beleszólása, mivel meglepetésszerűen befektetett az apró Aygo X-ébe egy költséghatékony és rendkívül hatékony hibrid motorral, egy szélesebb körű ráncfelvarrás részeként. Nem fogja annyira mozgósítani a tömegeket, mint az eredeti – az autó nem lesz különösebben olcsó, amikor néhány hónap múlva nyilvánosságra kerülnek az Egyesült Királyságban az árak –, de az Aygo X egy európai tervezésű és kivitelezésű modell, amelyet úgy alkottak meg, hogy itt a hátsó udvarunkban is kitűnjön.

Szóval mi változott? Korábban az Aygo X csak 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorral volt elérhető, amelyhez ötfokozatú manuális vagy CVT sebességváltó társult. Ez az új modell a kukába dobja ezt az ősi motort, és egy hibrid hajtáslánccal helyettesíti, amely már megtalálható a Yarisban és a Yaris Crossban is. Maga a benzinmotor 50 százalékkal, 1,5 literre nőtt, és egy kis villanymotorral és akkumulátorcsomaggal párosul, így az első kerekeket kizárólag CVT sebességváltó hajtja. Szerencsére az 1090 kg-os öntömeg nem nőtt jelentősen. Ez körülbelül 100 kg-mal nehezebb, mint az előző generáció, de a legtöbb új autóhoz képest még mindig pehelykönnyű. A motor sem éppen gyengébb egy nagyobb Yarisban, de a könnyebb és mechanikailag egyszerűbb Aygo X-ben valójában egészen lenyűgöző egységet alkot.

A kombinált teljesítmény 115 lóerő, amelyből az elektromos motor akár 79 lóerőt is leadhat. A nyomaték is jelentősen megnőtt a jelenlegi modellhez képest, 141 Nm-rel. De a teljesítménynövekedésen túl a Toyota azt is állítja, hogy ez a legkevésbé szennyező, nem plug-in hibrid autó a piacon, mindössze 85 g/km CO2-kibocsátással, és 76,3 mpg üzemanyag-fogyasztással.

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Archívum

  • 2025. november
  • 2025. október
  • 2025. szeptember
  • 2025. augusztus
  • 2025. július
  • 2025. június
  • 2025. május

Kategóriák

  • Általános
  • Egyéb
©2025 Matrend – mai hírek és érdekességek | Design: Newspaperly WordPress Theme