Először érkeztek felvételek a letarolt parajdi sóbánya mélyéről!

Először jelentek meg felvételek a letarolt parajdi sóbányáról, miután május végén a Korond-patak áradása betört a Telegdy-részlegbe – az utolsó menekülő útvonalon átjutva.
A védőgát 2025. május 28-án 10:52-kor szakadt át, és a víz pillanatokon belül elöntötte a turisztikai szinteket – a világítótestek, játszóterek, mozi és egészségügyi berendezések már menthetetlenek voltak.
SÍRÓGÖRCSÖT KAPTAK A LÁTVÁNYTÓL! MUTATJUK MIT MUTATTAK A KAMERÁK:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ez a Lexus NX generáció volt az elsők között, amely megkapta a márka teljesen átdolgozott infotainment rendszerét, ami alapjaiban javította ki a korábbi modellek egyik legnagyobb gyengeségét. A rendszer a Lexus Link Pro névre hallgató csomaggal továbbfejleszthető, amellyel a központi kijelző mérete a gyári 9,8 colról 14 colra nő. Ez nemcsak azt jelenti, hogy eltűnnek a műszerfal körülötti kissé esetlen fekete keretek, hanem azt is, hogy a rendszer villámgyors betöltési időket, áttekinthető menüstruktúrát és egyszerű kezelőfelületet kínál.
A formatervet illetően egyes szakértők szerint üdítő, hogy míg sok gyártó a biztonságos színválasztás felé hajlik, a Lexus merészebb irányba is elindult. A Sonic Copper például egy rózsaarany árnyalat, amely először a tisztán elektromos RZ modellen jelent meg – bár nem mindenkinek nyeri el a tetszését, jó, hogy egyáltalán létezik. Az NX esetében a Terrane Khaki szín (körülbelül 800 font felárért) is elérhető, amely jól mutat a márkánál „Hazel” néven futó világosbarna belső színnel – igaz, ehhez már a magasabb szintű Premium Plus felszereltséget kell választani. Az utastér kialakítása igényes és jól kidolgozott, ám hiányzik belőle az a fajta egyediség és vizuális hatás, amely korábbi Lexus modellekre jellemző volt.
Az NX-be való beszállás is érdekes élmény, ugyanis a kilincsek nem mechanikusan működnek, hanem elektromosan – ez ma már egyre gyakoribb megoldás. Más modellek esetében ezek a kilincsek általában vékonyak és elegánsak, az NX viszont vaskos, markolható kilincseket használ, amelyeket belülről kell megnyomni a nyitáshoz. Ez az élmény némileg disszonáns a finoman elektronikus nyitódással, amely a mechanika helyett történik.
Odabent a belső tér dizájnja modern és letisztult, ám a hatalmas középső érintőképernyő uralja az összhatást. Ennek egyik hátránya, hogy erősen korlátozza a belső dizájnerek lehetőségeit – a régebbi Lexus infotainment rendszerek kisebb kijelzői lehetővé tették, hogy egyedibb, elegánsabb belsőterek szülessenek, amelyből az új NX-ben valamelyest hiányzik az egyéniség.
Leave a Comment