Ennyiből Lehet Ma Megélni Egy Nyugdíjasnak A Pártok Szerint

A kormány szerint a nyugdíjak értéke megőrzött, az inflációkövető emelés működik. A rezsicsökkentés révén egy átlagnyugdíjas havi 250 ezer forintból tisztes életet élhet.
A Jobbik árnyaltabb képet fest: szerintük különbség van város és vidék között, és legalább 270 ezer forint kellene az emberhez méltó megélhetéshez. A párt területspecifikus kiegészítést is javasol.
ÖN IS ENNYIT KAP? EZT MONDJA A BALOLDAL ÉS A TISZA:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Toyota felismerte, hogy a Yaris Cross vásárlóinak többsége valószínűleg városias, sűrűn beépített környezetben él majd, így különösen fontos volt, hogy ez a kis SUV kényelmes legyen és könnyen irányítható a városi forgalomban. Hogy sikerült-e ezt elérni? Többnyire igen. A Yaris Cross akár 48 km/h-s sebességig is képes csendes, elektromos hajtással közlekedni – feltéve, hogy nagyon finoman bánunk a gázpedállal. Amikor a benzinmotornak be kell kapcsolódnia, az átmenet szinte észrevétlen, mivel csak segít a tempó fokozásában. Ez a rendszer különösen jól működik dugóban és megállás–elindulás közben azoknak, akik automata váltós modellt keresnek, és sokkal kevésbé rángató, mint például az automata Citroën C3 Aircross, a Peugeot 2008 vagy a Vauxhall Mokka. Hosszabb távú tesztjeink során azt tapasztaltuk, hogy a hibrid rendszer kiválóan használja ki az akkumulátor adta lehetőségeket városi közlekedés során, emberi beavatkozás nélkül is ügyesen kapcsolgat az elektromos és a benzinmotor között.
Kanyargósabb utakon, országutakon meglepően kiegyensúlyozott és élvezetes kis autó benyomását kelti a Yaris Cross, még ha nem is olyan fürge és agilis, mint például a Ford Puma. Az alacsonyabb sebességeknél az utazási komfort kielégítő, de nagyobb tempónál az autó kissé idegesen viselkedik, és semmiképp sem tudja felvenni a versenyt a Hyundai Kona rugózási kényelmével. A GR Sport felszereltség élesebb kormányzást és módosított felfüggesztést ígér, hogy sportosabb élményt nyújtson, de valójában ez a keményebb hangolás inkább ront a komforton. Alacsony sebességnél rázósabbá válik az autó, hasonlóan a Nissan Juke-hoz, és durvább útfelületen is keményebbnek érződik. Igaz, a GR Sport jobban csökkenti a karosszéria dőlését a kanyarokban, mint az alapmodell, de ez nem kompenzálja teljes mértékben a csökkent kényelmet. Autópályán a Toyota több fejlesztést is eszközölt annak érdekében, hogy javítsa a menetkomfortot: vastagabb üveget használtak a szélvédőnél és az oldalsó ablakoknál is, ami érezhetően csökkentette a szélzajt. Ennek ellenére a gumizaj és az útzaj továbbra is hallható marad nagyobb sebességnél.
A gyorsulást és végsebességet tekintve a legtöbb Yaris Cross modell a Toyota ún. „önfeltöltő” hibrid rendszerét használja, amely 114 lóerőt és 141 Nm nyomatékot biztosít. Ezzel az elsőkerék-meghajtású változat 11,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, míg az összkerék-meghajtású kivitel a többletsúly miatt 11,8 másodpercet igényel. A csúcsfelszereltségű GR Sport és Premiere Edition modellek erősebb, 129 lóerős és 185 Nm nyomatékú rendszerrel rendelkeznek, így gyorsulásuk elsőkerék-meghajtással 10,7 másodpercre javul, míg összkerék-meghajtással 11,3 másodperc. Ez a plusz teljesítmény egy erősebb elektromos motornak köszönhető, ami városi közlekedésnél érezhetően dinamikusabb indulást biztosít, és azt is megfigyeltük, hogy ebben a verzióban ritkábban kell bekapcsolódnia a benzinmotornak, ami kedvezően hat az üzemanyag-fogyasztásra. Amikor viszont szükség van a belső égésű motorra – például autópályára való felhajtáskor vagy előzésnél – kissé erőlködő hangja van, de ha lejjebb vesszük a gázt, minden kisimul.
Leave a Comment