Erdei Zsolt drámája!

Tizenkét éves korom óta élek apával, de az elején nem voltunk jóban, nehezen alkalmazkodtunk egymáshoz. Hálás vagyok, mert ez idővel változott, ma pedig már bármit megbeszélünk, és jó a kettőnk közötti kötelék. – mesélte Viktor
Ez is érdekelhet:
Városi, alacsony sebességű közlekedés során a váltó folyamatosan váltogatott, és néha enyhe rángatást is lehetett érezni a hajtásláncban a visszaváltásoknál.
Összességében, ha a lágy-hibrid rendszer villanymotorjának ún. „nyomaték-kitöltő” szerepe adott is valamit, a tesztelők ebből nem sokat éreztek: a D180 továbbra is kevésbé volt élvezetes, mint például egy X3 20d vagy egy Volvo XC40 D4.
A kormányzás áttételezett volt és kissé lassú, így a Discovery Sport sosem tűnt a kategória legfürgébb modelljének – viszont ez az irányítás stílus egyfajta eleganciát és nyugalmat kölcsönzött neki. A JLR más modelljeihez hasonlóan a mozgása rugalmas és arányosan kiszámítható volt.
A felfüggesztés hangolása dicséretet érdemel, mivel az oldaldőlés mértéke jól illeszkedett a kormányzás válaszreakcióihoz. Ez azt jelentette, hogy bár az autó nem volt sportos, mégis magabiztosságot sugárzott, és stabilnak érződött, különösen a kanyargós országutakon.
A Discovery Sport vezetési élménye összességében kellemes volt, feltéve, ha nem próbálta meg az ember túllépni azt a méltóságteljes tempót, amit az autó „elvárt”. A tapadás jó volt, a futómű és a kormányzás harmonikusan dolgoztak együtt, és meglepően kifinomult érzetet nyújtottak.
A Discovery Sport 2019-es új platformra való áttérését az elektromosított hajtásláncok befogadásának igénye indokolta.
Az Evoque-hoz hasonlóan a „kis Discovery” is a JLR új Premium Transverse Architecture (PTA) platformját kapta meg. A hajtásról különböző 2,0 literes, négyhengeres Ingenium benzin- és dízelmotorok gondoskodtak. A legtöbb motor 48 voltos mild-hibrid rendszerrel volt felszerelve, az „elsőkerékmeghajtás leválasztása” (driveline disconnect) funkció pedig a hatékonyságot segítette elő. A dízelek teljesítménye 148 és 237 lóerő között mozgott, míg a benzinmotoroké 197 és 246 lóerő között volt. Az egyetlen modell, amely nem kapott 48V-os rendszert, a belépő szintű, 148 lóerős dízel volt.
Ez a változat volt nemcsak az egyetlen RDE2-tanúsítvánnyal rendelkező Discovery Sport, hanem a leghatékonyabb is.
Leave a Comment