Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    hétfő, június 30
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Hajnalban érkezett a megrázó hír Kapu Tiborról!

    BY admin2025.06.26.2025.06.27.
    VisszaKövetkező oldal

    Az Axiom–4 legénysége nem csupán tudományos munkára készül – Kapu Tibor szavaival élve ez az út „inspirációs küldetés” is. A magyar űrhajós szeretné megmutatni, hogy „egy kis nemzet is képes nagy dolgokra”. A rövid pihenő után a legénység már munkába is állt, hiszen a következő két hét során szigorú menetrend szerint zajlanak a kísérletek és feladatok. Kapu már kapcsolatba lépett a családjával, és ahogy fogalmazott: már most érezhető, milyen jelentős hatása lesz ennek az egész országnak. Az üzenete világos: Magyarország nemcsak része a világnak, hanem aktív alakítója annak – most már az űrben is.

    VIA SPACE JN

    Ez is érdekelhet:

    A Ceed általánosságban jól viselkedik az úton, ügyesen elnyeli az úthibákat és egyenetlenségeket, bár a nagyobb bukkanók még így is ki tudják zökkenteni, míg például egy VW Golf ilyenkor is stabil marad. A kanyarokban a karosszériadőlés jól kontrollált, a kormányzás elég közvetlen, és az autó tapadása is meggyőző.
    A GT-Line felszereltségű modell esetében azonban némi kompromisszumot tapasztaltunk a Ceed többi változatához képest. A sportosabb hangolású futómű túl kemény, ami kissé ellentmond annak, amit egy valódi családi kompakt autótól várnánk. Igaz, a keményebb hangolás kevesebb oldaldőlést eredményez, de az úthibák és kisebb egyenetlenségek nyugtalanító hatással vannak az autó menetkomfortjára.
    A Ceed nem tudja felvenni a versenyt a kategória etalonjával, a Ford Focus-szal vezethetőség terén, de az elődjéhez képest sokkal élvezetesebb vezetési élményt nyújt – különösen akkor, ha lendületesen hajtjuk meg.

    Kár, hogy épp a Ceed váltói jelentik az egyik legnagyobb gyengeségét. A hétfokozatú duplakuplungos automata nem vált olyan gyorsan, mint a VW Golf DSG-je, és induláskor kissé lassan reagál. Finom használat mellett viszont simán dolgozik, és szoftveres működése jobban hangolt, mint ugyanez a váltó a Hyundai i30-ban.
    Mégis inkább a kézi váltót választanánk, már csak az alacsonyabb ár miatt is – bár ez sem tökéletes. A motor fordulatszáma sokáig magasan marad, miután a kuplungot benyomtuk, ami megnehezíti a finom és sima váltásokat. A Ceed leginkább autópályás tempónál mutatja a legjobb oldalát, ilyenkor alacsonyan tartható a fordulatszám, és az utazás is nyugodtabbá válik. Ugyanakkor néhány versenytárs – például a Toyota Corolla – jobban képes elszigetelni az utastérben érzékelhető menetzajt, ami hosszabb távú utakra még inkább alkalmassá teszi őket.
    A 0–100 km/órás gyorsulást tekintve a Ceedet hajtó 1,5 literes T-GDi ISG benzinmotor kézi váltóval 8,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, míg a duplakuplungos automata váltóval ez az idő 8,6 másodperc – mindkét változat végsebessége 209 km/óra.

    VisszaKövetkező oldal

    Previous Post

    Kiderült ki áll jobban! Orbán, vagy Magyar!

    Next Post

    Több ezer lesz a kenyér ára! Ekkorra várható!

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Jön az 50 órás kötelező nyugdíjas közmunka

    N

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum