Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    csütörtök, augusztus 7
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Hatalmas dráma Hatvanpusztán!

    BY admin2025.08.04.2025.08.05.
    VisszaKövetkező oldal

    A helyszínre vezető utakon egyébként d/gó alakult ki és elég sok autót lehetett látni. A kastély, illetve gazdaság előtt húzódó út közút, mégsem engedték be az autókat. Ahogyan a szomszédos szántóföldre sem, pedig kiváló parkoló lehetett volna. Az állam tulajdonában lévő kastélyhoz vezető út egyébként ha sóderos is még, kiváló minőségű.

    Forrás: MSN / FB / TTOK

    Ez is érdekelhet:

    A gázpedál karakterisztikája sem segít sokat a helyzeten. A gyorsulás nem azonnali: ha nem nyomod le teljesen a pedált, egészen a „kickdown” kapcsolóig, a jármű csak fokozatosan gyorsul, és az igazi erőt valahol 80 km/h körül engedi ki. Ez a fajta késlekedés elveszi a lendületet és az izgalmat, amit elvileg egy Nismo modellnek hoznia kellene.

    Ha bekapcsolod a Nismo módot, akkor ugyan kap egy kicsit élesebb gázreakciót és regeneratív fékezést, sőt, mesterséges motorhang is megszólal, amely az elektromos motor hangját hivatott utánozni. Ez a hang azonban nem túl meggyőző — sem intenzitásban, sem hitelességben nem éri el például a Hyundai Ioniq 5 N által kínált hangélmény szintjét. Nem ad hozzá igazán az élményhez, inkább csak egy mesterséges próbálkozásnak tűnik.

    A regeneratív fékezés több fokozatban állítható, attól függően, hogy milyen üzemmódot választasz, D vagy B fokozatban hajtasz-e, és hogy az e-Pedal funkció be van-e kapcsolva. Azonban egyik beállítás sem teszi lehetővé az igazi „egypedálos” vezetést, amikor teljesen fel lehetne engedni a gázt, és az autó magától megállna. Ehelyett inkább kompromisszumos megoldásokkal találkozunk, ami nem igazán illik egy dinamikus vezetésre kihegyezett modellhez.

    A hajtáslánc finomhangolt nyomatékelosztása sem okoz nagy különbséget a vezetési élményben. A sima Ariyához hasonlóan a Nismo verzió is alapvetően orrnehéznek, elsőkerék-hajtás dominánsnak érződik. Még akkor is, ha kikapcsoljuk az elektronikus stabilitásvezérlést (már amennyire valóban ki lehet), nem igazán érezhető, hogy az autó hajlandó lenne a kanyarban elfordulni a hátsó tengely körül. Ha gázelvétel közben fordulunk, akkor szépen „behúzza” magát a kanyarba, de mivel egy nagy méretű SUV-ról van szó, ez nem a játszadozós, könnyed viselkedés terepe — itt mindig oda kell figyelni, hogyan mozgatod a kasznit.

    A kormányzás kellemesen könnyű és jól kiszámítható, de visszajelzés terén nincs benne sok érzelem vagy információ. A tapadás viszont rendben van, így ha valaki egy országúton szeretne tempósabban haladni, arra van lehetőség — feltéve, hogy az út jó minőségű. A futómű hangolása ugyanis érzékeny lett az úthibákra: bár a lengéscsillapítás alapvetően korrekt, mégis gyakori a kisebb rázkódás és vibráció, ami a komfortérzet rovására megy. A sportosabb rugózás ára tehát a feszesebb, kevésbé elnéző menetkomfort.

    Összességében nem lehet azt mondani, hogy a Nissan Ariya Nismo rosszul vezethető lenne. De azt sem, hogy igazán izgalmas vagy sportos lenne. A Nismo név elvileg sportosságot, lendületet és vezetési élményt jelent — itt viszont ez inkább csak marketing, mint valódi tartalom.

    VisszaKövetkező oldal

    Previous Post

    Lékai-Kiss Ramóna hatalmas drámája!

    Next Post

    Minden nyugdíj összege drasztikusan megváltozik!

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. augusztus
    • 2025. július
    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Gyászol Gulyás Gergely

    V

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum