KÖVETKEZŐ OLDAL
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ha valaki előre szeretne energiát tartalékolni a későbbi elektromos haladáshoz, akkor az ‘E-save’ gombbal akár 40%-nyi akkumulátorkapacitást is megőrizhet egy későbbi használatra. Ez akkor lehet praktikus, ha például egy belvárosi övezetbe szeretnénk majd belépni tisztán elektromos üzemmódban.
A Renault a multimódusú automata váltót is újrakalibrálta, hogy a sebességváltások simábban történjenek. Ennek köszönhetően a vezetési élmény sokkal kevésbé rángató, mint a korábbi Symbioz hibridnél, és az autó jobban reagál a gázpedál lenyomására. Ugyanakkor előfordulhat, hogy a váltó túl sokáig tart egy-egy fokozatot, különösen alacsony sebességeknél. Egy példát említve: a váltó úgy van programozva, hogy 48 km/h-nál váltson elsőről második fokozatra, ami azt jelenti, hogy ha épp egy 50 km/h-s övezetben haladunk, akkor a motor hangja kissé harsány lehet. Ez viszont nem feltétlenül jelent problémát, mivel városi használatnál a jármű gyakran csak elektromos módban működik, ilyenkor pedig szinte teljesen csendes.
Akik jobban kedvelik a manuális váltót, választhatják a Symbiozt enyhe hibridként is. Ebben a változatban egy 1,3 literes turbós benzinmotor dolgozik együtt egy, a sebességváltóra szerelt villanymotorral, a rendszer összteljesítménye 138 lóerő. Bár ez kevesebb, mint a teljes hibridé, a hétköznapi használathoz még így is bőven elegendő. A gyorsítás is kulturált, az autó nem tűnik erőtlennek, és a legtöbb forgalmi helyzetben megfelelő teljesítményt nyújt. Azonban, ha egy teljes családdal és a csomagjaikkal terhelnénk meg az autót, valószínűleg már érződne, hogy ez a hajtáslánc kevésbé bírja a strapát.
