Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    szerda, június 18
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Kiderült hogy jutott a be az Agyevő Amőba a kisfiúba!

    BY admin2025.06.17.2025.06.18.
    VisszaKövetkező oldal

    Ha valaki víz alá merül, a kórokozó az orrjáratokon keresztül juthat be a szervezetbe.
    Az amőba nem a gyomorba, hanem az orron át az agyba vándorol. Az orrnyálkahártyán keresztül hatol be, majd az idegpályák mentén eléri az agyat, ahol súlyos gyulladást okoz. Ez az állapot az úgynevezett primer amőbás meningoencephalitis, amely gyakran végzetes kimenetelű, mivel gyorsan terjed és nehezen kezelhető.
    Mit tehetünk ellene?

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    Ez is érdekelhet:

    Annak ellenére, hogy a Nissan Ariya egy viszonylag magas és nehéz elektromos SUV, a mérnökei meglepően élvezetes vezetési élményt hoztak ki belőle. Az autó ügyesen egyensúlyoz a pontosabb irányíthatóság és a családi használatra szánt SUV-któl elvárt kényelmes rugózás között. Az akkumulátorcsomagot az autó aljára, a középrészhez közel helyezték, így alacsony súlypontot és közel tökéletes első-hátsó tömegelosztást értek el. Ennek köszönhetően az Ariya váratlanul fürge érzetet kelt, amit a precíz kormányzás tovább erősít.
    Ugyanakkor gyorsabb tempónál mindig érezni lehet a jármű jelentős saját tömegét – az elsőkerék-meghajtású, 63 kWh-s modell körülbelül 1 950 kg-ot nyom, míg a 87 kWh-s, összkerékhajtású változat már 2 220 kg-ot. Emiatt nem olyan élvezetes a vezetése, mint például a dinamikusabb Kia EV6-é, viszont cserébe kényelmesebb és kifinomultabb utazási élményt kínál.

    Sport módra váltva a gázreakció érezhetően élesebbé válik, és a kormány is nehezebbé válik. Emellett egy hangos, mesterséges „űrhajószerű” hajtáslánczaj is megszólal, de ez az élmény nem igazán illik az Ariya karakteréhez. Éppen ezért érdemes inkább a kényelmesebb beállításoknál maradni. A teljesítményt illetően a belépő szintű, 63 kWh-s modell egy 214 lóerős és 300 Nm nyomatékú elektromos motorral rendelkezik, amely az első kerekeket hajtja. Ez 0-ról 100 km/h-ra körülbelül 7,5 másodperc alatt gyorsítja az autót, ami teljesen elfogadható. Az erősebb, 87 kWh-s akkumulátorral szerelt változat 239 lóerős motort kap, amely kiegyensúlyozza a nagyobb tömeg miatti hátrányokat, de ennek ellenére a gyorsulási idő minimálisan romlik: 0–100 km/h 7,6 másodperc alatt történik.

    VisszaKövetkező oldal

    Previous Post

    Legalább 45 ezerrel emelkedik a nyugdíj!

    Next Post

    Megszűnt a TAJ-kártya! Így lehet igazolni, hogy van TB-nk!

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Megvan ki lesz 2025-ben a Nagy Ő!

    A

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum