Nyugdíjemelés 2026! Már döntöttek is!

Emellett novemberben nyugdíjkorrekció is érkezik, átlagosan 40 ezer forint értékben. Az állam 7700 milliárd forintot különített el a nyugdíjak finanszírozására 2026-ra.
A nyugdíjas szervezetek és érdekképviselők szerint azonban a jelenlegi intézkedések nem oldják meg a problémákat. Véleményük szerint az életszínvonal javításához elsősorban a drágulás gyorsabb korrekciójára, valamint hosszabb távon a nyugdíjrendszer mélyreható reformjára lenne szükség.

VIA Blikk

Ez is érdekelhet:

Ahogy ebből az átfogó tesztből is hamar kiderül, a Seat Ateca története lassan a végéhez közeledik – akárcsak maga a márka, amelyet valaha a Volkswagen-csoport Alfa Romeójaként próbáltak pozicionálni, nem is teljesen alaptalan ambíciókkal.
Egy nemrégiben adott interjúban Thomas Schäfer, a VW-csoport igazgatótanácsának tagja elárulta az Autocar-nak, hogy ha a spanyol Seat márkának egyáltalán van jövője, az valószínűleg már nem az autógyártásban rejlik.

A közeljövőben a wolfsburgi konszern spanyol leányvállalata teljesen átalakul: egy e-mobilitási szolgáltatóvá, vagy valamilyen más, a hagyományos autóbirtoklástól eltérő mobilitási forma úttörőjévé – legalábbis ez a terv.

A jelenlegi modellek egyenként vagy átalakulnak sportosabb, vágyottabb, kvázi prémium utódokká a fiatalabb Cupra márka égisze alatt, vagy fokozatosan kivezetik őket a piacról. A Seat, úgy ahogy ma ismerjük, az évtized végére gyakorlatilag megszűnik.
Ha meg akarnánk keresni, hol csúszott félre a Seat sorsa, biztosan nem az Ateca szabadidő-autóval kezdenénk a vizsgálódást. Ez a Nissan Qashqai rivális 2016-os bemutatása óta az egyik legelismertebb modellje a márkának, és egy ideig az Autocar kedvencének is számított a szegmensében.
Most tehát – érzelem vagy elfogultság nélkül – azt vizsgáljuk meg, milyen autóvá vált az Ateca idősebb korára; vajon még mindig a kompakt SUV-ok vonzóbb választásai közé tartozik-e; és milyen benyomást hagy maga után a Seat márkáról egy olyan időszakban, amikor a gyártó jövője igencsak bizonytalan.

Az olyan extrák, mint a világító logó az autó mellett a földön – az úgynevezett „puddle light” – már régóta a középkategóriás modellek szokásos trükkjei közé tartoznak, hogy egy kis benyomást tegyenek a vevőkre.
Az Ateca esetében viszont az a gond, hogy már nem igazán világos, milyen benyomást is akar kelteni. A Cupra előtti időkben talán valamilyen sportos animációt vetített volna a földre, ehelyett most egyszerűen a „Hola” felirat jelenik meg egy üres, kerek fénykörben – kissé jellegtelen, túlzottan egyszerű megoldás.

A beltérbe lépve ugyanakkor egy olyan utastér fogad, amely a mai kompakt SUV szinthez mérten versenyképesen tágas és kényelmes. Két, akár 180 cm magas felnőtt is kényelmesen elfér egymás mögött, a hátsó ülések megfelelő fejtérrel és tisztességes – ha nem is kategóriavezető – lábtérrel rendelkeznek.
A hátsó utasok számára két USB-C töltőport is rendelkezésre áll, emellett tágas ajtózsebek és egy lehajtható középső kartámasz található beépített pohártartókkal – praktikus és felhasználóbarát megoldások.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük