Tudománytalan, de hatásos – A „bizonyítékul” szolgáló grafika semmilyen tudományos alapot nem tükröz – a valódi forenzikus antropológia ilyen következtetéseket nem fotók alapján von le. Az egyház hivatalosan nem reagált, és erre aligha fog sor kerülni. Az eset jól példázza, hogyan lehet egy vizuálisan látványos, de értelmetlen konteót politikai fegyverként használni.
VIA VTKN
Ez is érdekelhet:
A számos új – gyakran elektromos – modell közepette könnyű megfeledkezni azokról a kisebb, független autómárkákról, amelyek még mindig igyekeznek saját útjukat járni. A Subaru Outback teljesen új generációja 2021-ben jelent meg, ám valahogy mégis kicsúszott a figyelmünkből.
Úgy tűnik, ez nemcsak a médiára, hanem a vásárlókra is igaz. 2022-ben Subaru mindössze 1391 autót adott el az Egyesült Királyságban – ezzel még az Alfa Romeo és a Bentley mögött végzett, és alig előzte meg az újonc Genesis márkát.
Nem segített az sem, hogy a márkának évek óta nincs igazán ikonikus, figyelemfelkeltő modellje. A WRX STI (korábban Impreza) 2017-ben kikerült a kínálatból, és nem kapott utódot. Bár a Subaru még mindig gyárt WRX-et turbós boxermotorral és kézi váltóval, ezt a típust nem kínálja Európában.
Ez talán érthető is, hiszen a Volkswagen Golf R-féle hiper-kompaktok mellett már nem volt igazán piaca. Ugyanakkor figyelemre méltó, hogy a Toyota GR86 milyen gyorsan elfogyott – így valószínű, hogy néhány BRZ-t is lelkesen vásároltak volna a brit rajongók.
Subaru azonban másképp döntött: ezek az autók „már nem illeszkednek ahhoz, amit ma a Subaru márka képvisel” – mondta John Hurtig, a Subaru UK akkori ügyvezető igazgatója még 2020-ban.
Mit képvisel tehát ma a Subaru? Erre a kérdésre jó választ adhat az Outback. Az előző generációkhoz hasonlóan ez is egy emelt hasmagasságú kombi, bizonyos terepképességekkel. 2023-ban meglepő módon egy 2,5 literes, szívó benzinmotor hajtja, amely se nem hibrid, se nem turbós. Ez nyilván egy szűkebb réteget céloz, de a maga céljára mégis kifejezetten megfelelő lehet.
Az Outback igazi vonzereje a Skoda Superbhez hasonló modellekhez képest a tereptudása. Ugyanakkor tudni kell a korlátairól: ez nem valódi terepjáró. Nincs benne felező vagy zárható differenciálmű, és hosszú túlnyúlásai miatt a be- és kilépési szögei viszonylag szerények (a Dacia Duster például jobb értékeket kínál).
Ennek ellenére az Outback jóval többre képes terepen, mint a legtöbb SUV – a Land Rover Defender kivételével. Masszív fém védőlemezei elöl és hátul lehetővé teszik, hogy a be- és kilépési szögeket bátran kihasználjuk anélkül, hogy attól kellene tartanunk, hogy megsérül a lökhárító vagy az olajteknő.