Nemrégiben számos gépjármű tulajdonos kereste fel panaszaival ugyanazt az üzemanyagtársaságot. A járműveik meghibásodtak, és a hibák okát vissza lehetett vezetni egyetlen kútra. Mint kiderült, a föld alatti tárolókba valamilyen módon víz jutott, és ezt senki nem vette észre időben. Az incidens közel negyven autóst érintett, akik mind ugyanazon a helyen tankoltak. A javítási költségek jelentősek voltak, így többen kártérítést követelnek a szolgáltatótól. És hogy hol történt mindez? A Valencia melletti Alaquàs település egyik benzinkútján – Spanyolországban, Magyarországon pedig a piacok közelében gyakran feltűnhetnek ismeretlen bűnözők, akik kannákkal ácsorognak, és benzint árulnak. Az szinte biztosan vizezett!
VIA Vezess
Ez is érdekelhet:
Városi cikázáshoz az Inster ideális társ. Általában kellemesen rugózik, jól elnyeli az úthibákat és bukkanókat, és csak a nagyobb kátyúk vagy komolyabb útegyenetlenségek tudják igazán kibillenteni a nyugalmából.
A legjobb kisautókhoz hasonlóan keskeny, így könnyedén lehet vele szlalomozni a belvárosi mellékutcákban és a forgalmi résekben; bőven van hely sávon belül is a mozgáshoz.
A vezetési élmény nagyon kiszámítható, ami sok vásárlónak tökéletesen megfelel, de azért jó lenne, ha az Inster néha egy mosolyt is ki tudna csalni az emberből.
Méreteihez képest meglepően kiforrott jármű nyílt úton is, bár a vidéki utakon több az ugrálás és a fejbólintás, mégis kontrollált és kellemes vezetni.
Autópályán, nagyobb sebességnél is érettnek érződik, kevésbé tűnik elveszettnek, mint például egy i10-es.
Kanyarokban bőséges a tapadás (a tesztautó 17 colos kerekein Michelin Pilot Sport 5 gumik voltak), a karosszéria dőlését pedig jól kordában tartja. A lassú áttételezésű kormánytól azonban szívesen vennék több visszajelzést, jelenleg kissé élettelen.
Az Inster vezetésében ugyanakkor kevés az élénkség vagy agilitás – ami fontos kérdést vet fel a kis elektromos autókkal kapcsolatban.
A kis benzines autók vezetésének öröme gyakran abból fakad, hogy rendkívül könnyűek. Emellett nagyobb az interakció is, hiszen sokuk manuális váltóval érkezik.
Az Inster esetében a nehéz akkumulátor és az egymenetes hajtáslánc gyakorlatilag kiöli ezt az élményt, így nem igazán marad benne emlékezetes karakter.
A 42 kWh-s akkumulátorral és az alapnak számító 01 felszereltséggel az ár 23 495 fontról indul.
Bár ez körülbelül 1500 fonttal drágább, mint a Citroën ë-C3, cserébe sokkal több alapfelszerelést kapunk: például hőszivattyút, két darab 10,25 colos digitális kijelzőt (infotainment és műszeregység céljára), valamint adaptív sebességtartó automatikát.