„Semmire nem emlékszem” – vallotta be Etelka, aki a baleset után egy hónapig kómában feküdt.
Forrás: MSN / FB / BPW
Ez is érdekelhet:
A dízel már nem olyan népszerű a kisautók szegmensében, mint korábban, és bár a Kia korábban a leginkább takarékos modellek közé tartozott – CRDi dízel változataival – a dél-koreai gyártó már nem kínál dízel Rio modellt az Egyesült Királyság piacán. Ez kár, mivel az alacsonyabb teljesítményű dízel állítólag több mint 80 mérföld/gallon (kb. 3,5 l/100 km) fogyasztásra is képes volt.
Számos riválisa van a Kia Riónak a kisautó kategóriában, és ezek közül sokat frissítettek vagy lecseréltek, mióta a Rio 2017-ben megjelent. Ezek között találjuk az Egyesült Királyság legkelendőbb autóit, mint például a Ford Fiesta és a Volkswagen Polo, míg a SEAT Ibiza, a Citroën C3, a Nissan Micra és a Toyota Yaris is hatalmas fejlődésen ment keresztül elődjeikhez képest.
A kínálatban ott van még a Hyundai (a Kia testvérmárkája) i20-asa, amely szoros rokonságban áll a Rióval. Emellett említést érdemel a Mazda 2 is, amely éles megjelenést és sportos vezetési élményt kínál, míg a Vauxhall Corsa kiváló kisautó, amelyet időnként nagy kedvezménnyel is meg lehet vásárolni. Végül a Škoda Fabia is erősen ajánlott, mint megfontolandó alternatíva.
A Kia Rio sok tekintetben osztozik a Hyundai i20 modell műszaki alapjaival, beleértve a főbb alkatrészeket, mint az alváz és néhány hajtáslánc. A Kia ugyanakkor azt állítja, hogy a Rio hangolása eltérő, különös figyelmet fordítva a kényelem és a vezethetőség javítására.
Az eredmény sajnos vegyes képet mutat. Egyrészt a Rio egész ügyesen kezelhető: kanyarokban jó a karosszériamozgás kontrollja, a kormányzás pontos (bár visszajelzés nélküli), és az autó kellően fürge. A Ford Fiesta játékosságát és élményét nem tudja nyújtani, de a kategóriában elfogadható szintet képvisel.
A mérsékelten élvezetes vezethetőség azonban a rugózási kényelem és a kifinomultság rovására megy. A Rio ugyan nem kényelmetlen, de a futómű elég feszes, és csak a teljesen sima útfelületeken képes igazán komfortosan haladni – nagyobb úthibákon viszont elég keményen reagál. A zajszigetelés sem különösebben lenyűgöző: bár a szélzaj jól kordában van tartva, az úthibákból származó gördülési zaj elég erőteljes a brit utak gyenge minőségén. Ezek a problémák a magasabb felszereltségű modellek nagyobb kerekein még inkább felerősödnek. E téren tehát a Rio nem sokat javult az előző generációhoz képest.
Ez különösen sajnálatos, mert városi forgalomban a Rio kifejezetten szerethető. Jó a kilátás minden irányban, a váltó könnyedén kapcsolható, a kuplung pedig lágy – emellett a motorjai is simák és fürgék, ami kellemes vezetési élményt nyújt.