Nem automatikus! A háziorvos javaslatára indul az igénylés, és egy hatósági döntés szabja meg, hogy jár-e a támogatás, és milyen mértékben.
A segítségkérés nem gyengeség, hanem bölcs döntés. A közgyógyellátás éppen azoknak nyújt mankót, akiknek a legnagyobb szükségük van rá.
Kérdezd meg a háziorvosod, jogosult lehetsz rá – lehet, hogy hónapokkal ezelőtt elkezdhettél volna spórolni, csak senki nem szólt róla. Ne hagyd ki ezt a lehetőséget! Az egészséged fontos, és az sem mindegy, mennyit hagysz a pénztárnál.
VIA Hóvége
Ez is érdekelhet:
A Hyundai Veloster drámai megjelenésével, gazdag felszereltségével és egyedi, 2+1 ajtós kialakításával ígéretes alternatívának tűnt azok számára, akik valami különlegesebbre vágytak. Bár a modell valóban kitűnt a Hyundai családi autói közül, a gyenge motorválaszték sokakat elriasztott. Most azonban megérkezett a Turbo változat, amely még látványosabb külsőt, még több felszerelést, és ami a legfontosabb: egy 184 lóerős, 1.6 literes turbós benzinmotort kínál, amellyel 8,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Bár drágább, mint a Volkswagen Scirocco 1.4 TSI, teljesítményben és felszereltségben felülmúlja azt.
Motor, teljesítmény és vezethetőség
A Veloster Turbo hajtásáról a Hyundai új, közvetlen befecskendezéses 1.6 literes turbós benzinmotorja gondoskodik, amely 184 lóerőt és 265 Nm nyomatékot biztosít. Ez 33%-kal nagyobb teljesítményt és 59%-kal több nyomatékot jelent, mint az alapmodell. A gyorsulási értékek nem különösebben lenyűgözőek – a 0-100 km/h 8,4 másodperc, a végsebesség pedig 214 km/h –, de a turbó alacsony fordulattól dolgozik, így a teljesítményleadás egyenletes, lineáris. Nem adja meg azt a „hátradobós” érzést, amit más turbós modellek nyújtanak, de az extra nyomatéknak köszönhetően dinamikusabb a vezetési élmény, különösen kanyarokból kigyorsítva. A motorhang kellemes, viszont az abroncszaj nagyobb sebességnél zavaróvá válhat, és a tapadás sem mindig meggyőző.