A főváros nem cselekszik, annak súlyos következményei lehetnek a közszolgáltatásokra.
Forrás: MSN / FB / BPW
Ez is érdekelhet:
A Solterra két villanymotorja összesen 215 lóerőt (bhp) és 337 Nm nyomatékot produkál. Ez nem egy hatalmas teljesítmény a 302 lóerős, kétmotoros Nissan Ariya-hoz vagy a Tesla Model Y Long Range 384 lóerős változatához képest, de bőven elegendő a mindennapi használathoz, például az iskolába fuvarozáshoz, hiszen 0-ról 62 mérföld/órára (0-100 km/h) 6,9 másodperc alatt gyorsul.
A Solterra két villanymotorjának teljesítményleadása sima, és nincs okunk kételkedni a 6,9 másodperces gyorsulási időben. A lassulás ugyanolyan lenyűgöző, mert a Subaru fékérzete megnyugtató, és az elektromos motor regenerációja és a fizikai fékek közötti átmenet szinte észrevehetetlen.
A legtöbb elektromos családi SUV-tól eltérően a Solterra csupán egyféle hajtáslánccal érhető el: egy 71,4 kWh-s akkumulátor táplálja a két villanymotort. A Subaru szerint ez az összeállítás alap Limited felszereltségű modelleknél akár 289 mérföld (kb. 465 km) hatótávot biztosít egy töltéssel, míg a Touring kivitelű modellek, mint amilyen például a nálunk tesztelt autó, valamivel rövidebb, 257 mérföldes (kb. 414 km) hatótávval bírnak, valószínűleg a nagyobb, 20 hüvelykes kerekek miatt.
Összehasonlításképp: az alap Model Y, Enyaq iV és Ford Mustang Mach-E verziók is 250–280 mérföld közötti hatótávot kínálnak, ám mindhárom típus bizonyos változatai viszonylag könnyedén elérhetik a 300 mérföldes (kb. 480 km-es) határt.
Ráadásul a Solterra különösen érzékenynek tűnt a hideg, téli időjárásra, amivel találkoztunk a tesztelés során. Az autó hatékonysága mindössze 2,5 mérföld/kWh volt, míg egy, ugyanakkor tesztelt Skoda Enyaq iV 3,0 mérföld/kWh-t produkált. Ezzel a fogyasztással a Subaru egy teljes feltöltéssel csak 178 mérföldet tudna megtenni, szemben a Skoda 231 mérföldes hatótávjával.