A főpolgármester szerint ha a helyzet súlyosbodik, akár többórás sztrájk vagy még radikálisabb lépések is jöhetnek, ami az egész ország gazdaságát érintheti. A következő lépés egy kétórás figyelmeztetősztrájk lehet, utána pedig már bármi jöhet” – mondta Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere. Karácsony Gergely, a Tisza Párt, valamint a DK és Vitézy Dávid alkotta koalíció közös felelőssége Budapest csődje – jelentette ki Szentkirályi Alexandra, a Fidesz–KDNP fővárosi frakciójának vezetője hétfői Facebook-üzenetében.
VIA Origo
Ez is érdekelhet:
Ahol viszont igazán értelmet nyer a Nemo Multispace, az a fogyasztás és a fenntartási költségek területe. Az 1,3 literes HDi dízelmotor rendkívül takarékos, a gyári vegyes fogyasztása 4,3 l/100 km. A CO₂-kibocsátás is alacsony, 119 g/km, ami az automata váltós, stop-start rendszerrel ellátott modellnél még kedvezőbb, mindössze 112 g/km. Ehhez jön még a megfizethető vételár, ami igazán vonzóvá teszi a Citroënt. Ugyanakkor van néhány fontos hátrány is: például a légkondicionáló nem alaptartozék, tehát ezért külön fizetni kell.
Tisztázzuk: a Nemo Multispace-t nem a megjelenése vagy a presztízse miatt fogod választani. Ennek ellenére a szögletes egyterűek mezőnyében a Citroën egészen vagányan néz ki a karakteres formai megoldásaival. Közeli rokonságban áll a Fiat Qubo és a Peugeot Bipper Tepee modellekkel, így érdemes ezeket is megnézni, ha a Nemo felkeltette az érdeklődésed. Az autó nem festett lökhárítói kifejezetten a karcok és kisebb sérülések elviselésére lettek tervezve. Az utastér szintén robusztus: a funkcionalitás áll az előtérben, így például a váltókar magasan, a műszerfalon kapott helyet, a hátsó ülések kivehetők, az anyaghasználat pedig inkább tartós, mint kifinomult.
Aki a lehető legtöbb helyet akarja a lehető legkevesebb pénzért, annak a Nemo sokat kínál. Alaphelyzetben a csomagtartó 365 literes, ami egy kis családi ferdehátú szintjén van, de az ülések lehajtásával akár 890 literesre is bővíthető. Nem véletlen, hogy a modell furgonváltozatban is elérhető. A két hátsó tolóajtó rendkívül megkönnyíti a ki- és beszállást, és a fejtér is bőséges, viszont megvannak a kompromisszumok is. Például a hátsó oldalablakok nem lehúzhatók, csak kiemelhetők, mint a legolcsóbb városi kisautókban – ez akkor nem gond, ha van légkondi, de ha nincs, a szellőztetés nehézkes lehet. A hátsó ülések eltávolítása is nehézkes, mivel meglehetősen nehezek.