Csapvíz okozta egy nyugdíjas néni halálát

Az eset nem Magyarországon, hanem az Egyesült Államokban, Texas államban történt, ahol a hatóságok is megerősítették: a nő nem természetes vízben úszott, a fertőzést kizárólag a lakókocsi csapvize okozhatta. A lakókocsiban kétféle vízellátás működött: az egyik egy belső tartály, amelynek töltési körülményei teljesen tisztázatlanok voltak – lehet, hogy hónapokkal korábban került bele a szennyezett víz. A másik a helyi vízhálózatra kötött rendszer volt, amelyet tömlővel és vízszűrővel csatlakoztattak. Bár a vizsgálatok még nem tudták teljes bizonyossággal meghatározni, melyik ágon történt a szennyeződés, a texasi egészségügyi hatóság igyekezett lehűteni a kedélyeket: a csapvíz továbbra is fogyasztható, a hasonló esetek extrém ritkák, és kizárólag az orrba jutva jelentenek veszélyt. Az eset azonban újra rávilágított arra, mennyire törékeny a biztonság illúziója – még egy egyszerű, ártatlannak hitt mozdulat is végzetes lehet.

VIA borsonline

Ez is érdekelhet:

A Peugeot Bipper Tepee ugyanaz az autó, mint a Citroën Nemo Multispace és a Fiat Qubo – egy haszonjármű alapjaira épül, és a Peugeot Tepee modellcsaládjának legkisebb tagja, amelybe még a Partner és az Expert is beletartozik. Dobozszerű kialakítása bőséges helykínálatot biztosít, és a hátsó tolóajtók is növelik a praktikumát. Mindössze egyetlen dízelmotorral kapható, amely az alapfelszereltség részét képező start-stop rendszernek köszönhetően akár 4,3 literes fogyasztásra és 119 g/km-es CO₂-kibocsátásra is képes. A felszereltség viszont meglehetősen szegényes.

A Bipper Tepee hajtásáról egyetlen motor gondoskodik: egy 1,3 literes HDi dízel, amely 75 lóerőt tud felmutatni. 0-ról 100 km/h-ra 16,8 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 159 km/h. Alapáron ötfokozatú kézi váltóval érkezik, de nagyjából 800 fontos felárért automatával is elérhető. A motor gyenge, főleg nagyobb sebességnél vagy emelkedőkön, de autópályán még viszonylag jól megállja a helyét. A vezethetősége korrekt, de a futómű meglepően kemény, így az autó hajlamos pattogni az úthibákon és rosszabb minőségű burkolatokon.

CO₂-kibocsátása mindössze 119 g/km, átlagos fogyasztása pedig 4,3 liter/100 km, ami alacsony fenntartási költségeket és kedvező adózást jelent. Az autóhoz alapból jár a start-stop rendszer és a dízel részecskeszűrő is. A szervizelési költségek szintén alacsonyak, a Peugeot fix áras karbantartási csomagjai miatt.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük