2025 novemberétől változnak a nyugdíjak kifizetései!

A késleltetett kifizetés különösen nehéz helyzetbe hozza azokat, akik eleve alacsony nyugdíjból élnek – számukra 5-6 ezer forint havi különbség is súlyos gondot okozhat.
Ez az összeg akár a gyógyszerek kiváltásáról, a rezsi kifizetéséről vagy a napi meleg étkezésről is dönthet.
Szakértők szerint megfontolandó lenne egy olyan rendszer, amely már év közben követi az inflációt – például negyedéves kiigazításokkal –, hogy ne hónapokra előre veszítsen értékéből a nyugdíj.

VIA Tidásfája

Ez is érdekelhet:

Az 1.0 TCe motor egy hagyományos, visszafogott erőforrás, amely 11,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 62 mérföld/órára, és legfeljebb 108 mérföld/órás végsebességre képes. Teljes utaslétszám mellett azonban már nehezebben boldogul. Ezzel szemben a 1.6 Hybrid változat dinamikusabb, 10,1 másodperces 0-62 mérföld/óra gyorsulást produkál, bár végsebessége kissé alacsonyabb, 104 mérföld/óra. Városi használatban a Jogger kompakt méretei és könnyű kormányzása miatt könnyen manőverezhető, a parkolást pedig minden felszereltségben tolatóradar segíti. A hibrid modell kis akkumulátora miatt csak rövid ideig tud tisztán elektromos hajtással haladni, de a fékezés közbeni energiavisszanyerést segítő B mód praktikus, különösen a kissé bizonytalan fékpedál érzete miatt.

A Dacia Jogger az egyik legjobb ár-érték arányú hétüléses autó a piacon, hiszen a listaárak 24 000 font alatt indulnak, és a legtöbb extrával felszerelt változatok ára sem haladja meg a 28 000 fontot. A legjobb fogyasztást az 1.6 Hybrid Expression verzió kínálja, amely akár 58,9 mérföld/gallon vegyes fogyasztást is elérhet, míg az Extreme 57,6 mérföld/gallon körül teljesít. Az 1.0 TCe Essential verzió 47,9 mérföld/gallon, a magasabb felszereltségi szintek pedig 48,7 mérföld/gallon körül vannak. Mindegyik változat 50 literes üzemanyagtartállyal rendelkezik, így akár 500 mérföldes hatótáv is elérhető a benzines, és több mint 600 mérföld a hibrid modelleknél, ha az optimális fogyasztást sikerül elérni. A biztosítási költségek is alacsonyak, az 1.0 TCe modellek a 13-as, a hibridek pedig a 15-ös kategóriába tartoznak, ami meglepően kedvező a modern hibrid technológiához képest. Az autó adózása sem terheli meg a pénztárcát, bár az üzleti felhasználók jobban járnak a kisebb károsanyag-kibocsátású hibrid verzióval. A megtartási értékek is jók, különösen a hibridek, amelyek 57-62 százalék körüli maradványértékkel rendelkeznek, szemben például a Peugeot E-Rifter 42 százalékával.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük