Mégis sikerül megmenteni a Parajdi Sóbányát!

A helyi közigazgatások szerint a Kis-Küküllő sótartalma valóban csökkent, így az állatok itatása már biztonságos, de az emberi fogyasztásra szánt ivóvíz még mindig csak 48 ponton érhető el a 39 ezer lakos számára. Lassan de biztosan sikerülhet megmenti a helyzetet!

Forrás: MSN / FB / BPW

Ez is érdekelhet:

Azt gondolnánk, hogy egy könnyen megjegyezhető név nagyon fontos lenne, hogy kitűnjön, de ehelyett bZ4X-nek hívják. Ennek azért van logikája: a „bZ” a „beyond zero” (túl a nullán) rövidítése, vagyis akkumulátoros elektromos autóról van szó; a „4” nagyjából a méretre utal (hasonló a Toyota RAV4-hez); az „X” pedig azt jelenti, hogy SUV. Szóval, így már világos. Már láttuk a kizárólag Kínában kapható bZ3 kompakt szedánt, és más változatok is érkeznek majd.

A teljes értékű Toyota elektromos autóra való hosszú várakozást tovább nyújtotta egy nagyon nem Toyota-szerű probléma. Röviddel a bZ4X megjelenése után kiderült, hogy gond van a kerékagyakkal, ami miatt fennállt a veszélye, hogy a kerekek leválhatnak. Ez nem volt egyszerű javítás sem. Három hónapig tartott – ez alatt a kevés vevő, aki megkapta az autót, nem tudta használni, és a Toyota sem tudott többet legyártani.

Most, a gyártás megkezdése után kevesebb mint egy évvel a Toyota végrehajtott egy kis frissítést. Nincsenek nagyobb mechanikai változások, de megérkeztek a régóta várt sugárzó utastér-fűtők, illetve finomhangolták a töltőrendszert, hogy alacsonyabb hőmérsékleten jobban működjön. Végül néhány aktív biztonsági rendszer is kapott kisebb fejlesztést.

A bZ4X valójában nem Toyota első elektromos autója. Már 1997-ben átalakítottak egy eredeti RAV4-et elektromosra, és pár évvel később ugyanezt tették a második generációval is. Persze ezek nem voltak sorozatgyártású autók. A Lexus két éve kínálja az UX 300e modellt, de az is inkább csak egy kis teszt volt az igazi, teljes értékű bZ4X-hez képest.

A Toyota nagy elektromos autós tervei az új e-TNGA platformra épülnek. Ahogy a neve is mutatja, távoli rokonságban áll a hagyományos, belső égésű motoros TNGA építészettel, de elég egyedi ahhoz, hogy ne legyen kompromisszumos.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük