Nem mindenki kaphatja meg a 13. havi nyugdíjat

Az új szabályozás nemcsak a jogosultságot érinti, de a nyugdíj mértékére is komoly hatással lehet. Aki még 2024-ben benyújtja nyugdíjkérelmét, a jelenlegi valorizációs szorzók alapján kapja az ellátását, és már 2025-ben jogosult lesz a 13. havi nyugdíjra is. Aki viszont kivár 2025-ig, annak nemcsak a szorzók változnak, de az extra juttatás is csak 2026-ban jár. Ez a különbség komoly anyagi eltéréseket okozhat két, látszólag hasonló élethelyzetben lévő nyugdíjas között.

VIA blikkruzs

Ez is érdekelhet:

Az Austral megőrzi elődjének prémium érzetét a belső térben. Az érzékelt minőség erős, puha tapintású anyagokat használnak végig, míg a kék varrású Alcantara elemek a műszerfalon, az ajtókon és az üléseken tovább emelik a luxus érzetét. Míg a Mégane túl sokféle, össze nem illő anyagot használ, az Austral jobb egyensúlyt talál, és minden, amit az ember lát, kellemes hatást kelt.
Több mint 180 centi magas vagyok, és bár a hátsó ülésen bőven volt elég lábtér, hogy kényelmes pozíciót találjak, a fejtér kevésbé volt tágas, amit nem segített az opcionális panorámatető sem
Az igazi csúcspont azonban a Google-alapú 12,3 hüvelykes érintőképernyős infotainment kijelző, amely intuitív, gyors és könnyen kezelhető. Logikusan van felépítve, az ikonok nagyok, és az Apple CarPlay és Android Auto integráció zökkenőmentes.
Mivel Google-alapú, a natív navigáció a Google Maps, ami kiváló, és az a kényelmi előnye is megvan, hogy egyszerűen be lehet jelentkezni a Google-fiókba, így az otthoni és munkahelyi címek, valamint az előzőleg telefonon vagy más eszközön végzett keresések is megjelennek.

A Renault továbbra is kitart a kormány mögötti média kar mellett, ami jól működik, ha megszokod, bár egy fizikai hangerő- és hangológomb a középkonzolon jól jött volna.
Tetszik a klímavezérlő sor is a kijelző alatt, ahol gombok és kapcsolók segítik a kezelést.
Elöl ergonómiailag nagyon erős az autó: az új ülések jó deréktámaszt és oldaltartást nyújtanak, valamint széles állítási lehetőségekkel rendelkeznek. A hátsó sor viszont egy kicsit magasabban ül, a térdek magasabban helyezkednek el, mint várnánk.
Felnőttek számára a lábtér nem jelent problémát, de a fejtér nem túl bőséges, ezt az opcionális panorámatető még tovább csökkenti.
Az egyik újítás a ráncfelvarrással, hogy a második üléssort előre és hátra lehet csúsztatni, így a hátsó lábtér feláldozásával a csomagtér térfogata növelhető. Ezáltal a szokásos 527 liter helyett akár 657 literes kapacitás is elérhető.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük