A 76 éves uralkodónál korábban diagnosztizált egészségügyi problémákat (köztük prosztatamegnagyobbodást és egy kevésbé részletezett daganatos elváltozást) a palota eddig diszkréten kezelte. Bár az év elején biztató hírek láttak napvilágot állapotának javulásáról, a mostani fordulat ismét aggodalomra ad okot.
A jelenlegi brit alkotmányos rendszerben amennyiben az uralkodó cselekvőképtelenné válik, ideiglenes régensi rendszert vezethetnek be. Ebben az esetben Vilmos herceg, a trónörökös, vállalhat át fontos alkotmányos feladatokat. Hivatalos régenssé nyilvánítás azonban csak különleges tanácskozás után történhet.
VIA PNWS
Ez is érdekelhet:
A Sandero megnövelt tengelytávja miatt a hátsó üléseken több lábtér áll a utasok rendelkezésére. Az utas- és csomagtér-kapacitás nagyon versenyképes, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy ez egy B-szegmenses szuperminikategóriás autó, amely olcsóbb, mint néhány A-szegmenses városi autó (mint a Kia Picanto, Hyundai i10, Toyota Aygo X). Ez egy kis, olcsó autó, de épp elég nagy ahhoz, hogy a hátsó sorban felnőttek is viszonylagos kényelemben utazhassanak.
De a legnagyobb újdonság az utastérben a minőség tényleges, döbbenetes javulása. Most már tényleg úgy tűnik, hogy valaki odafigyelt a részletekre, míg a korábbi Sandero olcsónak és unalmasnak tűnt és érezhető volt.
Bár nincsenek puha tapintású műanyagok, a kabin körüli párnázott szövet javítja a hangulatot (ki gondolta volna, hogy ilyet egy Sanderóval kapcsolatban fogunk mondani?), és még a légbefúvók is úgy néznek ki, mintha egy stílustervező is átnézte volna őket. Korábban úgy tűnt, hogy az autót kifejezetten olcsónak és silánynak tervezték, hogy hangsúlyozzák az ár-érték arányt. Most viszont más szemléletmódról és minőségről van szó, amit az ember azonnal érzékel.
Az autó központi, domináns 8,0 hüvelykes érintőképernyője jól néz ki, és bár az navigációja teljesen gombmentes, legalább van egy kényelmes hangegység-vezérlő sor a kormány mögött.
Ez az infotainment rendszer az Expression szintű modellek alapfelszereltsége, míg az Essential szintű alapmodelleknek a Media Control nevű rendszerrel kell beérniük, ami lényegében csak a telefonodat préseli be az autó műszerfalába.
De nem akarunk tréfálkozni: mivel manapság már mindenki rendelkezik okostelefonnal, a Dacia úgy érzi, hogy még ha nem is tudod megfizetni a legmagasabb felszereltségi szintet, akkor is szükséged lesz egy navigációs eszköz biztonságos használatára. Éppen ezért egy ingyenes Media Control alkalmazást kínálnak, amit letölthetsz a telefonodra, és van hely is, hogy könnyen elérd azt. Még nem próbáltuk ki, de az elmélet mindenképpen érthető.
Addig is a középső és magasabb szintű modellek 8,0 hüvelykes érintőképernyős rendszeréhez alapfelszereltségként tartozik az okostelefon-tükrözés vezetékes módja. A magasabb szintű modelleken gyári navigációs rendszer és egy hat hangszórós sztereó is található.