A szülők felháborodtak: senki nem vállalt felelősséget, sőt szerintük az iskola vezetése a történtek elhallgatására törekedett. Egy ilyen eset súlyos következményekkel is járhatott volna – mondták.
A tankerület belső vizsgálatot rendelt el, állításuk szerint egy járókelő zavarta meg a gyerekek leszállását, ami miatt a tanárok figyelme megoszlott. A rendőrséghez egyelőre nem érkezett feljelentés, az ügy kivizsgálása folyamatban van.
VIA Tenyek
Ez is érdekelhet:
A volán mögött alig érezni emelt vezetési pozíciót, és a fejed fölött sincs magas tetővonal. Ahogy kívülről, úgy belülről is inkább az az érzés, mintha egy praktikusabb ötajtós ferdehátú autó lenne. A csomagtartó mérete jó, az első üléssor kényelmes és tágas, a hátsó ülések pedig gyermekeknek és kisebb felnőtteknek megfelelőek, de nem érnek fel olyan modellekhez, mint a Honda Civic vagy a Skoda Octavia, nem beszélve a Nissan Qashqairól. Ez az autó a „pont elég” kategóriát célozza meg – fiatal családoknak vagy üres fészkeseknek akár tökéletes választás lehet.
A tesztautó beltere egészen sötét, üzleties hangulatot árasztott, amely a jó tapintású anyagminőség és a gondosan átgondolt használhatóság érzését erősítette. Ez nem az a beltér, ahol a képernyős technológia dominálna; a fűtéshez, szellőzéshez, audiorendszerhez és az infotainment rendszer kezeléséhez állandó fizikai vezérlők maradtak meg (ez egyike azoknak a kevés modelleknek a piacon, amelyeket nem lehet teljesen érintőképernyőről irányítani). A kormány jobb oldalán találhatók a fizikai gombok az indítást-leállítást kikapcsolására, a kipörgésgátló, a parkolószenzorok és néhány vezetéstámogató funkció gyors letiltására.
Külön dicséret illeti a Mazdát, hogy mennyi figyelmet fordítottak a műszerek analóg tisztaságára és olvashatóságára, valamint az összes másodlagos vezérlő elhelyezésére és használhatóságára, ráadásul ezek a kezelőszervek masszívnak és prémium érzetűnek hatnak. Például a jelző- és ablaktörlőkarok haptikus visszajelzése kézzelfogható minőséget közvetít – még megnyugtató érzékszervi élményt is nyújt az a finoman tompított kattogás, amit a jelzőkarok adnak. Ez az egész egy kicsit a kétezres évek Volkswagenjeinek érzetét idézi.
A CX-30 10,3 hüvelykes multimédia képernyője eltér a legtöbb hasonló rendszertől, mert teljes egészében a középkonzolon elhelyezett forgatható „parancsnok” tárcsával vezérelhető. Ez egyeseknek talán régimódi technológiának tűnhet, de hamar meg lehet szokni ezt az irányítási filozófiát, amely lehetővé teszi, hogy könnyedén navigálj a menük között anélkül, hogy nyújtózkodnod kellene az apró ikonokért, és anélkül, hogy a vezetésből sokat elvonnál – csupán egy másodperces pillantás szükséges.