„Harminc másodperccel a felszállás után egy hatalmas zajt hallottam, aztán a gép lezuhant. Minden olyan gyorsan történt. Amikor felkeltem, tes/ek voltak körülöttem. Megijedtem. Felálltam és futni kezdtem. A repülő darabjai mindenütt szanaszét hevertek. Valaki megragadott, betett egy mentőautóba, és elvitt a kórházba” – mondta.
Forrás: MSN / FB / EZT
Ez is érdekelhet:
Ez a kijelző a szokásos funkciók mellett a klímavezérléshez és az ADAS (vezetéstámogató rendszerek) kezeléséhez is szolgál.
Elől két USB port van, hátul viszont csak egy. A hat hangszórós hangrendszertől se várj túl sokat.
A majdnem 270 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomaték és a hatékonyságra optimalizált Goodyear gumik könnyen tapadási problémákhoz vezethetnek, főleg nedves úton (ahogy mi is tapasztaltuk a teszt során).
De az Avenger nem szenved ilyen gondoktól, mert az akkumulátor, ami nikkel-mangán-kobalt alapú, nemcsak a hajtást szolgálja, hanem plusz tapadásvezérlőként is működik.
Mint hamarosan látni fogjuk, az autó a viszonylag nagy saját tömegét jól kezeli kanyarokban, de egyenesben a súlyérzet megmutatkozik. A gázreakció jó: alap üzemmódban azonnali, Sport módban pedig kellemesen élénk, de az gyorsulás inkább egyenletes, amint a 0-60 mph időnk 8,3 másodperc volt.
Összehasonlításképp az MG 4 EV 7,1 másodperc, a Smart #1 pedig 5,6 másodperc alatt gyorsul fel ugyanoda. Ezek a konkurensek erősebbek, de nehezebbek is, és hasonló felszereltséggel nem drágábbak az Avengernél. Az MG 4 például jelentősen olcsóbb.
Úgy tűnik, az Avenger gyorsabbnak kéne lennie, és bár lehet, hogy hideg tesztkörülmények rontottak a teljesítményén, a gyári 0-100 km/h idő is 9 másodperc körüli. Azok, akik könnyű előzési képességet keresnek, máshol nézzenek autót, vagy várják meg, hogy a Jeep esetleg kiadja a duálmotoros változatot.
A fékek kissé rugalmas pedálérzetűek, ami nem ritka az olcsóbb márkák elektromos autóinál. Viszont az Avenger jól kalibrált regeneratív fékezési móddal rendelkezik (a „B” gombbal a vezérlőn).
Az Avenger vezethetősége nem egy különleges élmény, de meglepően pontos és kiegyensúlyozott. Azért „meglepő”, mert az alul elhelyezett akkumulátor miatt az autó súlypontja sokkal alacsonyabb, mint amire a kasztni alapján számítanánk.
Jól reagál irányváltáskor, és egyensúlyban van. Ezeket a tulajdonságokat a modern, ugyanazon platformra épülő Peugeot kisautóktól örökölte, és ezért a kis Jeep még a nagy, erős külseje ellenére is szórakoztató, városi autó érzetet kelt.